آیا آئودی به دنبال ساخت یک هایپرکار جدید است؟

پرین خودرو: طبق آخرین گمانه‌زنی‌ها، به نظر می‌رسد آئودی اسپرت به دنبال معرفی یک هایپرکار جدید و جایگزینی آن با پرچم‌دار کنونی این برند، R8، است.

به گزارش پرشین خودرو به نقل از زومیت، این احتمال وجود دارد که بخش اسپرت آئودی به دنبال ساخت یک هایپرکار برای جانشینی R8، پرچم‌دار این برند باشد. دیگر رقیب آئودی اسپرت (شاخه‌ی تولید خودروهای اسپرت آئودی)، مرسدس اِی‌اِم‌جی است که در مراحل پایانی ساخت ابر خودروی جدید خود با نام Project One به سر می‌برد؛ این خودرو از فناوری‌های مرتبط با اتومبیل‌های فرمول یک استفاده می‌کند.

پرچم‌دار بی‌ام‌و نیز خودروی هیبریدی i8 است؛ از این‌رو، تلاش آئودی برای ساخت یک خودرو به‌منظور ماندن در کورس رقابت منطقی به نظر می‌رسد. آئودی پیش از این هم اقدام به معرفی R8 e-tron در تعداد محدود کرده بود، اما در سال ۲۰۱۶ تولید آن را متوقف کرد.

با این تفاسیر، آیا می‌توان انتظار معرفی یک خودروی الکتریکی یا یک ابر خودروی دیگر از آئودی اسپرت داشت؟  استفان وینکلمان، مدیرعامل آئودی اسپرت، پیش‌تر تلویحاً ساخت چنین خودرویی را تأیید کرده بود. وی اخیراً در حاشیه‌ی نمایشگاه خودروی ژنو ۲۰۱۷ اعلام کرد که در حال بررسی تولید یک محصول جدید با ظاهری متفاوت است. وینکلمان در این ارتباط می‌گوید:

ما به دنبال خودرویی با ظاهر جدید هستیم. این محصول جدید شباهت زیادی به نسل اول پرچم‌دار کنونی ما، R8، خواهد داشت.

آیا این یک اعتراف از سوی آئودی است که نشان می‌دهد R8 مدل نهایی این برند در دسته‌ی سوپر اسپرت‌ها نخواهد بود؟ شاید این‌طور باشد.

استفان وینکلمان

وینکلمان افزود:

ما ایده‌های مختلفی داریم؛ اما در این مرحله با موتورهای احتراقی معمولی، پیشرانه‌های هیبریدی و فناوری نوظهور باتری‌های خودروهای الکتریکی روبرو هستیم. از این‌رو، ترکیب یک خودروی کاملاً اسپرت با فناوری‌های جدید بسیار دشوار خواهد بود. اما این چیزی است که ما باید به آن دست یابیم.

از صحبت‌های وینکلمان می‌توان به این نتیجه رسید که او به دنبال چیزی متفاوت است. او قبل از پیوستن به آئودی اسپرت در سال ۲۰۱۶، ریاست لامبورگینی را به عهده داشت. به‌علاوه هیئت‌مدیره‌ی آئودی نیز انتظار دارد که وینکلمان کم‌کم به فکر کنار گذاشتن پیشرانه‌های بنزینی این برند باشد.

روپرت استادلر، رئیس هیئت‌مدیره‌ی آئودی، در گفت‌وگو با رسانه‌ها از برنامه‌ی این شرکت برای تثبیت موقعیت آئودی اسپرت، با تمرکز بیشتر بر خودروهای اسپرت مسابقه‌ای خبر داد. این برند در حال فروش خودروهای مسابقه‌ای به عموم است؛ اما ما تصور نمی‌کنیم که این دقیقاً هدف استادلر باشد.

استادلر می‌گوید:

ما به دنبال آوردن فناوری از پیست مسابقه به جاده‌های شهری هستیم. با وجود استفان وینکلمان، آئودی اسپرت یک رهبر بزرگ در اختیار دارد؛ او می‌داند چطور جایگاه این برند را تثبیت کند. از نظر ما رسیدن به این جایگاه دور از دسترس نخواهد بود. از آنجایی‌ که این صنعت هر لحظه در حال رشد است، ما نیز تصمیمات شفافی اتخاذ کرده‌ایم.

کد خبر 70539

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha