تست درایو تیگو7 در پیست اتومبیلرانی شانگهای برگزار شد+جزئیات و تصاویر

پرشین خودرو: در فضایی متفاوت با فضای تست درایوها در تهران نسخه اتومات تیگو7 را تحت آزمایش فنی در یکی از پیست های اتومبیلرانی شهر شانگهای چین قرار دادیم که شما را به خواندن و تماشای تصاویر آن دعوت می کنیم.

به گزارش خبرنگار پرشین خودرو در شانگهای، تیگو7 جدیدترین کراس اوور چری محسوب می شود که در آینده ای نزدیک در نمایندگی های فروش و خدمات پس از فروش مدیران خودرو به عنوان نماینده رسمی برند چری در ایران عرضه خواهد شد.

تیگو7 که یکی از جدیدترین خودروهای برند چری محسوب می شود در نمایشگاه بین المللی خودرو شانگهای 2017 نیز به نمایش در آمد که با استقبال خوبی از سوی خبرنگاران خودرویی جهان در پرس دی(روز بازدید اختصاصی خبرنگاران از نمایشگاه خودرو) روبرو شد.

خودرویی که در اختیار ما برای تست قرار گرفت نسخه اتوماتیک با موتور 1500 سی.سی توربوشارژ و حداکثر توان 157 اسب بخار بود که در یکی از پیست های اتومبیلرانی شانگهای به آزمایش آن پرداختیم.در ابتدا که روبروی این خودرو قرار می گیرید شباهت هایی هر چند اندک با یکی از محصولات هیوندای نظر شما را به خود جلب می کند.هر چند در طراحی سایر قسمت ها شباهتی به محصولات کره ای مشاهده نمی شود.

چری در سپر جلوی خودرو با طراحی شیار هایی مورب که لوگوی استیل این برند را در میان خود قرار داده به نوعی از طراحی شبکه ای این روزها فاصله گرفته است.

در بالای سپرها زه پلاستیکی مشکی رنگی قرار گرفته که روی رکاب و پایین سپرهای عقب و جلو نیز ادامه پیدا کرده است با این تفاوت که در پایین درب ها نواری از جنس استیل کشیده شده که به نوعی می توان گفت باعث بلندتر دیده شدن ارتفاع خودرو از نظر ظاهری خواهد شد.

بر روی آیینه های جانبی تیگو7 دوربین 360 درجه جانمایی شده است که در زمان راهنما زدن و پارک کردن با نمایش نقاط کور اطراف خودرو در مونیتور پشت آمپر، رانندگی ایمن تری را برای راننده فراهم خواهد کرد.

سقف تیگو7 که به صورت پانورامیک طراحی شده است به جز زیبایی ظاهری که به خودرو بخشیده احتمالا از مواردی خواهد بود که در زمان ورود به بازار ایران در جلب نظر مشتریان تاثیر به سزایی خواهد داشت.

طراحان چری برای صندلی های تیگو 7 لبه های کشیده تری در نظر گرفته اند که این موضوع در زمان پیچیدن با سرعت های بالا به خوبی باعث تسلط بیشتر راننده بر روی سواری اتومبیل خواهد شد.در فضای پشت هم دسترسی به صندوق عقب برای سرنشینان لحاظ شده است.

طراحی برجسته درب صندوق تیگو7 که بدون خطوط برجسته انجام شده است در تلفیق با دو خروجی اگزوز که روی سپر عقب قرار دارد همراه با دیفیوز، نمایی اسپرت به این خودروی شاسی بلند چری بخشیده است.

بعد از بررسی ظاهر خودرو به شرایط فنی خودرو پرداختیم که در ابتدای کار دو مسئله نظرمان را به خود جلب کرد.


مورد اول نقطه کوری بود که به دلیل طراحی ستون خودرو با آن برخورد کردیم که البته این مشکل تا حدودی با تعبیه دوربین 360 درجه و رادار نقطه کور برطرف می شود.

مسئله دوم که در رانندگی با تیگو7 نظرمان رابه خود جلب کرد تاخیر اندک در گاز خوردن خودرو بود که با انتخاب حالت اسپرت رانندگی این مسئله نمود کمتری نسبت به حالت اکونومیک(رانندگی اقتصادی و باصرفه با مصرف سوخت کمتر) پیدا می کرد.

در حالت اسپرت تغییر دنده با سرعت بیشتری نسبت به رانندگی اکو انجام می شود که این امر خود باعث شتاب و سرعت بیشتر خواهد شد.

با توجه به اینکه در پیستی استاندارد به تست تیگو7 مشغول بودیم با وارد کردن فشار مضاعف به خودرو در پیچ ها شاهد فرمان پذیری بسیار خوبی از این خودرو بودیم که نباید از سهم سیستم تعلیق نرم این خودرو در این امر غافل شویم.

گیربکس تیگو7 از نوع d.c.t و دو کلاجه است است که تعویض دنده ها به نرمی و بدون ایجاد ضربه انجام می شد.از نکات قابل ذکر دیگر در طراحی تیگو7 باید به بدون سروصدا بودن اتاق این خودرو اشاره کنیم که در جلب نظر ما بسیار موثر بوده است.

در پایان با توجه به طراحی ظاهری و ابعاد فنی تیگو7 دسترسی این خودرو به سهمی بالا در بازار خودروهای شاسی بلند دور از ذهن نخواهد بود. صد البته تعیین قیمت رقابتی برای این کراس اوور، که بنابر اظهار نظر مدیرعامل چری در ایران،بعد از ماه مبارک رمضان عرضه خواهد شد، تاثیر به سزایی در تحقق این امر خواهد داشت.

کد خبر 71724

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha