دوربینهای ویژه مبارزه با قاچاق درجاده تهران-بندرعباس نصب شد

پرشین خودرو: سخنگوی ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز : تاکنون 900 دوربین در جاده تهران - بندرعباس نصب شده است .

به گزارش پرشین خودرو، قاسم خورشیدی ، گفت : به این ترتیب کامیونها بعد از خروج از گمرک تحت نظارت قرار می گیرند .
وی با بیان اینکه بر اساس این طرح قرار است در هر 20 کیلومتر یک دوربین ویژه که با دوربین های سنجش سرعت راهنمایی و رانندگی متفاوت است و متعلق به سازمان راهداری است و بر حمل و نقل بار و ترانزیت کالا نظارت می کند نصب شود گفت : این دوربین ها در اصلی ترین جاده ترانزیتی کشور یعنی جاده تهران - بندرعباس به طور کامل نصب شده است و امکان عوض و جابجا کردن کالا در این جاده حداقلی شده است .
وی گفت : این دوربین ها به سامانه الکترونیکی سازمان راهداری مرتبط است و تشخیص می دهد که کامیون در حال تردد، بار دارد یا نه ؟ و اگر بار دارد بارنامه دارد یا نه ؟ و اگر بارنامه دارد آیا در همین مسیر باید حرکت کند ؟
سخنگوی ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز افزود : همچنین قرار است ایکس ری مخصوص در حال حرکت در جاده های مواصلاتی نصب شود که وقتی کامیونی از مقابل این ایکس ری عبور کرد بلافاصله با بارنامه تطبیق داده شود و مشخص شود که بار آن با بارنامه تطابق دارد یا خیر ؟
وی گفت : اولین دستگاه این نوع ایکس ری مخصوص اسفند 95 در یکی از جاده های ورودی به استان تهران نصب شده است و با توجه به بازخورد آن سعی خواهیم کرد دستگاههای دیگر را در جاده های دیگر نصب کنیم .
خورشیدی گفت : این دستگاه را یکی از شرکت های دانش بنیان داخلی ساخته است و امیدواریم بتوانیم در سایر مناطق نیز با سرعت آن را نصب کنیم .

واحدمرکز خبر

کد خبر 71844

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha