تست و بررسی اوتلندر و خانواده دی.اس با طعم هوای پاک+تصاویر

پرشین خودرو: گروه ایران

به گزارش خبرنگار پرشین خودرو، گروه آرین سرمایه نماینده رسمی محصولات میتسوبیشی و دی.اس در ایران، هفته گذشته به منظور ارتقای روابط بیشتر بین شرکت و رسانه های تخصصی خودرو، سفر گروهی با هدف بررسی و تست جاده ای با چهاردستگاه خودرو شامل دی اس 6، دی اس 5، میتسوبیشی اوتلندر 2017 و لنسر به گرگان و منطقه زیبای خالد نبی برگزار کرد.

آغازسفر چهارشنبه صبح ازمحل شرکت در جاده مخصوص کرج بود و بعد از هماهنگی های لازم با اصحاب رسانه سفر به گرگان انجام شد. طبق برنامه ریزی برگزار کنندگان مسیر رفت از تهران تا گرگان به 5 ایستگاه و استراحت گاه تقسیم شده بود. همراه کنندگان به جز خودروهای انتخابی برای تست جاده ای دو دستگاه لندکروز و رونیز به همراه یک دستگاه میتسوبیشی لنسر امداد آرین موتور بودند.

یکی از بهترین نکته های این سفر برنامه ریزی برای استراحتگاه ها بود که پس از توقف راننده ها تعویض شده و با این روش تمامی خبرنگاران در طول مسیر رفت و برگشت با تمام خودروها تجربه رانندگی داشتند.

صبح چهارشنبه به لطف هوای بهاری، باران شدیدی در تهران بارید اما حدود ساعت 10 باران قطع شد و هوای لطیفی را رقم زد. بعد از حرکت از تهران ایستگاه بعدی شهر دماوند بود برای صرف صبحانه و بعد از دماوند و تعویض اول راننده ها به سمت فیروز کوه و از آنجا به سمت استراحتگاه قائم شهر حرکت کردیم.

 

آزمایش فنی و تجربه سواری با دی اس 5

در استراحتگاه قائم شهر طبق برنامه نوبت به خبرنگار پرشین خودرو رسید تا تست درایو خود را با دی اس 5 آغاز کند. دی اس 5 خودروی هاچ بک و لاکچری از خانواده پژو سیتروئن فرانسه است. از نگاه اول طراحی بسیار زیبا و لوکسی دارد. این خودرو از یک موتور 1600 سی سی توربوشارژ با حداکثر توان 167 اسب بخار و حداکثر گشتاور 240 نیوتون متر با  گیربکس 6 سرعته اتوماتیک بهره می برد.

 داخل کابین خودرو با الهام از هواپیما طراحی شده است. صندلی راننده و سرنشین در 8 جهت به صورت برقی قابل تنظیم است. راننده و کمک راننده به دلیل تجهیزاتی مانند ماساژور صندلی ها  و طراحی بسیار زیبای خودرو احساس خوبی را تجربه خواهند کرد اما؛ سرنشینان عقب در صورتیکه 3 نفر باشند به دلیل هاچ بک و کوچک بودن فضای پشت با کمی سختی روبه رو می شوند بنابراین بهتر است یک خانواده 4 نفره از این خودرو استفاده کنند.

هماهنگی سیستم موتور و گیربکس نمره بسیار خوبی در این تست جاده ای  کسب کرد و ترمز بسیار عالی دی اس 5 یکی دیگر از نکات مثبت خودرو بود.

فضای دید آیینه عقب برای راننده بسیار کم است اما آیینه های کناری با دید بسیار خوب این ضعف را جبران کرده است. بعد از طی مسیر به استراحتگاه ساری برای صرف ناهار رسیدیم و از آنجا به مقصد بعدی، بهشهر حرکت و سپس جهت استراحت و اسکان به سمت گرگان و جنگل زیبای ناهارخوران حرکت کردیم.

 

حرکت به سمت خالد نبی

صبح پنجشنبه بعد از انتخاب رانندگان، خودروی میتسوبیشی لنسر در اختیار خبرنگار پرشین خودرو قرار گرفت. از محل اسکان در گرگان به سمت علی آباد و آزاد شهر حرکت کردیم.

 

تجربه سواری با لنسر

میتسوبیشی لنسر از آن دسته سدان های ژاپنی است که لوکس نیست اما چهره ی اسپرت به همراه امکانات مناسب برای یک خانواده را دارد.

 لنسر مجهز به موتور 1600 سی سی با توان 117 اسب بخار  و گشتاور 154 نیوتن متر با گیربکس 5 سرعته دستی است. فضای دید خودرو برای راننده بسیار خوب و کافی و صندلی راننده و سرنشینان طراحی و نشیمن راحتی دارد.

این خودرو شتاب اولیه و ثانویه خوبی دارد و در مواقع اضطرار روی ترمزهای لنسر می توان حساب کرد. بعد از طی مسافت به استراحتگاه آزادشهر رسیدیم و بعد از چیدمان خودروها و عکاسی در ان منطقه سر سبز به سمت مقصد اصلی، یعنی منطقه زیبای خالد نبی حرکت کردیم.

در 17 کیلومتری منطقه خالد نبی جاده خاکی بود اما تمام خودروها این مسافت را که بخشی از آن دارای شیب زیادی بود به راحتی طی کردند. 

 

 

آرامگاه و گورستان خالد نبی

مجموعه گورستان و زیارتگاه خالد نبی در یک منطقه کوهستانی در فاصله 90 کیلومتری شمال شرق شهرستان گنبد کاووس و 55 کیلومتری شمال شرق شهرستان کلاله بر فراز قله کوه گوگجه داغ در ارتفاع حدود 700 متر از سطح دریا واقع شده است.

رشته کوه گوگجه داغ از مشرق به کوه های بابا شملک و از شمال و غرب و جنوب به هزار دره اطراف پیوسته است. گویش مردم محل زبان ترکی است. بهترین زمان بازدید فصل بهار و ماههای فروردین و اردیبهشت است. گورستان تاریخی خالد نبی منظره بسیار خیره کننده دارد و با بیش از 600 سنگ قبر تا ارتفاع 2 متر قدمت بسیار بالایی دارد.

 

تست متفاوت اوتلندر و دی اس 6

بعد از بازدید آرامگاه خالد نبی کمی به پایین حرکت کرده و کمپ را برای استراحت برپا کردیم. بعد از عکاسی و تست هندلینگ و سیستم تعلیق در جاده خاکی و پر پیچ و خم نوبت به  هیجان انگیز ترین بخش سفر رسید.

تیم برای تست اوتلندر تصمیم گرفت در کنار کمپ که دره کوچک و سرسبز اما دارای شیب زیادی بود اوتلندر را به چالش بکشد. این خودرو با حجم موتور 2400 سی سی و حداکثر توان 170 اسب بخار و گشتاور 220 نیوتن بر متر به گیربکس cvt مجهز است .

 با اینکه اوتلندر دارای چهار چرخ متحرک است اما شرکت سازنده هیچ ادعایی نسبت به قابلیت آفرود اوتلندر ندارد. پشت فرمان اوتلندر یکی از رانندگان با تجربه آفرود نشست و با مهارت خود و لطف موتور پرقدرت اوتلندر خودرو از شیب زیادی که خبرنگاران امکان ایستادن نداشتند به سمت بالا و پایین حرکت کرد.

این خودرو دارای یک سپر بلند است که با باز کردن آن خودرو به راحتی قابلیت آفرود پیدا می کند.

بعد از تست اوتلندر نوبت به چالش کشیدن دی اس 6 خودروی کراس اور و لوکس فرانسوی رسید. شاید در تمام تبلیغات و عکس ها، این خودرو را در جاده های شهری دیده باشید اما؛ دی اس 6 به دره آمد و اگر چهار چرخ متحرک بود پا به پای اوتلندر دره را بالا می رفت. با این همه از لحاظ تست نمره بسیار قابل قبولی کسب کرد. بعد از انجام تست آفرود و قابلیت های این دو خودرو، به سمت گرگان حرکت کردیم.

 

تجربه رانندگی با دی اس 6

روز جمعه در راه بازگشت مسیر بهشهر تا ساری نوبت به تست دی اس 6 توسط خبرنگار پرشین خودرو رسید. این فرانسوی لوکس از یک موتور 1600 سی سی با حداکثر توان 167 اسب بخار و گشتاور 240 نیوتن بر متر با گیربکس 6 سرعته اتوماتیک بهره می برد. در نگاه اول این کراس اوور طراحی نسبتا خوبی دارد که البته قابل مقایسه با طراحی زیبای دی اس 5 نیست.

داخل کابین این خودرو بر عکس دی اس 5 طراحی ساده تری دارد. در صندلی های راننده و سرنشین از چرم طبیعی استفاده شده و سواری با این خودرو بسیار نرم و حس بهتری از دی اس 5 را به راننده می دهد.

بعد از تست دی اس 6 و رسیدن به استراحتگاه دوم در مسیر بازگشت، به ساری و بعد به قائم شهر رسیدیم.

 

تجربه رانندگی با اوتلندر

از مسیر قائم شهر تا فیروزکوه نوبت به تست اوتلندر رسید. این SUV پرقدرت ژاپنی، سواری بسیار راحتی را برای راننده و سرنشینان فراهم می سازد. شاید چهره جذاب و لوکسی نداشته باشد اما از لحاظ سواری جزو برترین های این سفر بود.

 

جمع بندی

این سفر با برنامه ریزی خوب و دقیق یکی از بهترین تست های گروهی بود که توسط رسانه های تخصصی خودرو انجام شد و به جز دیدن جاذبه های طبیعی و زیبای ایران، خودروها در شرایط متفاوت تست شدند.

 میتسوبیشی اوتلندر سواری و مشخصات فنی بسیار خوبی دارد و دی اس 6 نیز با طراحی خوب، سواری و هندلینگ بهتری به شما ارائه می کند.

 دی اس 5 از طراحی فوق العاده زیبا و جذابی بهره می برد اما سواری با این خودرو برای شهر و جاده های شهری مناسب است و دست آخر لنسر با وجود اینکه موتور 1600 سی سی و گیربکس دستی داشت خودرویی کم استهلاک و مناسب برای یک خانواده است.

کد خبر 71934

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha