افتتاح کارخانه تولید سیستم های هوشمندی سازی خودرو+جزئیات

پرشین خودرو: کارخانه تولید سیستم های صوتی و تصویری و هوشمندسازی خودرو برای خودروهای داخلی همزمان با مبعث حضرت رسول اکرم(ص) در منطقه ویژه اقتصادی پیام افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار  پرشین خودرو، شرکت دهکده جهانی از جمله شرکت‌های دانش‌بنیانی است که توانسته طی بیش از یک دهه فعالیت خود در راستای ارائه محصول با کیفیت، موثر واقع شود.

دهکده جهانی سعی بر این دارد تا پیشرو در زمینه تجهیز و هوشمند‌سازی خودروهای داخلی باشد، از این رو این شرکت برای اولین‌بار در ایران، اقدام به تاسیس کارخانه ساخت و تولید سیستم مولتی‌مدیا برای محصولات داخلی کرده است.

چهارم اردیبهشت ماه همزمان با شب مبعث حضرت رسول اکرم (ص) ، کارخانه شرکت دهکده جهانی به‌صورت رسمی افتتاح و فعالیت خود را آغاز کرد.

علی حیدری مدیرعامل شرکت دهکده جهانی در مورد فعالیت ها و شرکای خارجی زیر مجموعه خود گفت: دهکده جهانی ابتدا فعالیت خود را با همکاری هفت کمپانی چینی آغاز کرد اما؛ پس از مدتی تمام مراحل طراحی و ساخت نرم‌افزار و سخت‌افزار محصولات را تیم ایرانی شرکت دهکده جهانی انجام داد.

وی ادامه داد: در این صورت دیگر دهکده جهانی نیازی به شرکت‌های خارجی برای تولید محصول ندارد اما؛ با این حال دو شرکت کاسکا و فلای‌آئودیو برای همکاری و در اختیار قرار دادن تجربیات خود به مهندسان ایرانی این شرکت اعلام آمادگی کرده‌اند.

حیدری در مورد فعالیت های جدید شرکت دهکده جهانی گفت: عموما تقاضای بازار و مشتریان است که نیاز تولید محصولات ما را مشخص می‌کند، از همین رو تیم سنجش و بررسی شرکت ما دائما در حال بررسی نیاز مشتریان است. در فاز اول تولیدات کارخانه، محصولی را در نظر گرفته‌ایم که برای تمام خودروها قابلیت کاربرد داشته باشد.

وی تصریح کرد: دستگاه پخش دی‌وی‌دی با خروجی تصویر برای مانیتورهای پشت سر، ورودی تصویر دوربین دنده عقب، کارکیت یا سیستم بلوتوث، سنسورهای کمک‌پارک و پشتیبانی از سیستم رهیاب یا GPS از قابلیت‌های نخستین محصولی است که امروز با افتتاح این خط تولید راهی بازار می شود. همچنین پس از پایان شش ماه نخست آپشن‌های جدید و کاربردی دیگری نیز به لیست محصولات ما اضافه خواهد شد.

مدیر عامل شرکت دهکده جهانی در مورد سرمایه گذاری انجام شده در خط تولید جدید مجموعه بیان داشت: در فاز اول تاسیس و بهره‌برداری کارخانه، 5/2 میلیون‌ دلار سرمایه برای تجهیز ماشین‌آلات و 3 میلیون دلار سرمایه در گردش تزریق شد که مجموعا رقمی معادل 5/5 میلیون دلار می‌شود. میزان سرمایه‌گذاری مجدد با توجه به نیاز بازار و تقاضای مشتریان تعیین خواهد شد اما؛ پیش‌بینی می‌کنیم با توجه به مواد اولیه تهیه شده و هزینه‌های جاری، مبلغ دو میلیون دلار دیگر برای شروع کار نیاز باشد.

وی در مورد ظرفیت تولید فعلی کارخانه گفت: از آنجایی که بخشی از مراحل تولید محصول به‌صورت رباتیک صورت‌ می‌گیرد، حداکثر ظرفیت تولید دستگاه مونتاژ قطعات روی برد، در ماه 18 هزار دستگاه است. این عدد برای یک شیفت کاری 10 ساعته خواهد بود.

این فعال حوزه تولید افزود: البته می توانیم ظرفیت تولید را با افزایش دو شیفت کاری 10 ساعته دوبرابر کنیم اما در نهایت نیروی انسانی است که با مونتاژ کردن قطعات و برد محصول نهایی را راهی بازار می‌کند، پس با این وجود نسبت به میزان تقاضا می‌توان با افزایش نیروی انسانی ظرفیت تولید را بالا برد.

وی در مورد پیش بینی تولید محصول نهایی در فازهای مختلف گفت: پیش‌بینی ما در فاز اول، تولید 50 هزار دستگاه در سال با 200 نفر نیروی انسانی است. در فاز دوم 200 هزار دستگاه با 600 نفر جذب نیرو و فاز سوم حدود 500 هزار دستگاه با جذب نیروی 2 هزار نفری و شامل تمام انواع محصولات می‌شود.

حیدری در مورد فضای رقابتی حوزه فعالیت مجموعه خود و توان رقابتی محصول تولیدی نیز گفت: در حال حاضر کشور ما یکی از کمترین هزینه‌ها را در زمینه نیروی انسانی دارد. بنابراین به جرات می‌توانیم بگوییم اگر خودروسازان داخلی از محصولات ما حمایت کنند و میزان تقاضا بالا رود، قیمت تمام‌شده محصولات ما از نمونه مشابه چینی ارزان‌تر خواهد شد. همچنین باید درنظر داشت که کیفیت محصولات ما 10 درصد بالاتر از نمونه مشابه چینی است.

وی در مورد صادرات تولیدات خود اظهار داشت: از آن‌جایی که ما در طراحی و ساخت محصولات خود استانداردهای بین‌المللی را رعایت می‌کنیم، علاوه ‌بر بازار داخل، کشورهای همسایه را نیز تحت پوشش خود قرار می‌دهیم. به‌طور مثال‌ ترکیه، عراق، ارمنستان، روسیه، ترکمنستان، گرجستان و اوکراین کشورهایی هستند که در گذشته محصولات مولتی‌مدیای ما به آن‌ها صادر شده است.

وی  در مورد میزان صرفه‌جویی ارزی حاصل از تولید محصول در ایران گفت: هر خودرویی که به‌صورت CKD وارد کشور می‌شود، تمام قطعاتش باید در پروفرم به صورت اجزا اعلام شود. به طور مثال اجزای بدنه، موتور، شاسی و غیره باید جداگانه ارزش‌گذاری شود. در بحث سیستم AV-in وزارت صنعت باتوجه به قیمت خودرو، حداقل 2/2 درصد به آن اختصاص داده است. این بدین معناست که در صورت تامین سیستم AV-in به صورت تولید داخل، حداقل 2/2 درصد صرفه‌جویی ارزی خواهد داشت. این در حالی است که سال گذشته رقمی حدود یک میلیارد و 200میلیون دلار خروج ارز به منزله واردات خودرو صورت گرفته که به عبارتی 2/2 درصد از این مبلغ، رقمی حدود 250 میلیون دلار خواهد شد که رقم قابل توجهی است.

وی از فعالیت مجموعه خود برای رنو کپچر خبر داد و افزود: در ابتدای ورود رنو کپچر به ایران با توجه به نوع معرفی و تبلیغات این محصول پیش از عرضه، آپشن GPS برای این خودرو تعریف شده بود. اما پس از ورود این خودرو به دلیل تحریم‌هایی که وجود داشت، این قابلیت در کشور فراهم نبود. طرف قرارداد فرانسوی عدم توانایی خود را در فعال کردن این آپشن اعلام کرد اما به لطف مهندسین و کارشناسان ایرانی شرکت دهکده جهانی، نرم‌افزار GPS کشور عزیز ما را مطابق استانداردهای رنو طراحی و تولید کردند تا آپشن رهیاب رنو کپچرهای وارد شده به کشور فعال شود.

کد خبر 71952

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha