کد خبر 72117
۶ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۰
 جهش راه آهن برای کسب ۶۲ میلیون تن بار

پرشین خودرو: معاون بهره برداری و سیرو حرکت راه آهن، از برنامه حمل ۶۲ میلیون تن بار معادل ۴۶ میلیارد تن - کیلومتر در سال جاری خبر داد.

به گزارش پرشین خودرو،  به نقل از روابط عمومی راه آهن جمهوری اسلامی ایران؛ ابراهیم محمدی گفت: این برنامه براساس توجه به برنامه ششم توسعه کشور با پنج رویکرد آینده نگری، تفکر شبکه‌ای، افزایش بهره وری در حوزه نیروی انسانی، لکوموتیو وواگن و نیز استفاده حداکثری از قطار‌های باری برنامه‌ای تدوین شده است.
وی افزود: میزان حمل بار ترانزیت در برنامه ۹۶ معادل ۳ میلیون تن تعیین شده است.
محمدی تصریح کرد: به منظور پایش مستمر برنامه و براساس همکاری که با دفتر فناوری اطلاعات صورت گرفته، مدیران مناطق و مدیران اجرایی می‌توانند روزانه میزان پیشرفت و عقب ماندگی در اجرای برنامه را از سیستم داشبورد مدیریتی که به همین جهت طراحی شده است، رصد کنند.
معاون بهره برداری همچنین از برنامه‌ای شدن تمامی قطار‌ها در گراف حرکت خبر داد و اعلام کرد تا ۳۱ مرداد ماه تمام قطارهای اعزامی به جز قطارهای عملیات ریلی بر اساس جدول زمانی مشخص اعزام می‌شوند.

افزایش سهم حوزه ریلی در جابجایی بارهای معدنی

مدیرکل بازرگانی و بازاریابی داخلی از تنظیم تفاهم نامه حمل ریلی ۲ میلیون تن بار معدنی شرکت احیا سپاهان به منظور تحقق هدف حمل بار ۵۷ میلیون تنی بار داخلی خبر داد.
به گزارش روابط عمومی راه آهن جمهوری سلامی ایران؛ سید مرتضی علی احمدی برای توسعه و افزایش ظرفیت بارگیری در ایستگاه جدید سنگان تاکید و تفاهم نامه حمل ۲ میلیون تن مواد معدنی از معادن شرکت احیا سپاهان به مقصد بندرعباس و ۶۰۰ هزار تن به مقصد ذوب آهن تنظیم شد.
وی گفت:: این تصمیم در سطح عملیاتی، منجر به انتقال بیش از ۲ میلیون تن بار معدنی از جاده به سمت ریل خواهد شد که برای اولین بار از مبدا ایستگاه جدید سنگان اجرا خواهد شد.
احمدی تصریح کرد: با توجه به مصوب هیات مدیره راه آهن در جهت اتصال معادن فوق به ایستگاه سنگان، عملیات انتقال ادوات روسازی خط برای ادامه نصب روسازی خط فرعی ۸ کیلومتر با هماهنگی اداره کل خط و سازه‌های فنی از مبدا ایستگاه ملایر با تصدی گری حمل شرکت سمند ریلی پیگیری می‌شود.
وی خاطرنشان کرد: اتصال شبکه ریلی به این مراکز عمده تولید سنگ آهن، کنستانتره و گندله، افزایش قابل توجهی در سهم ریلی بارهای معدنی در این منطقه معادل ۱۰ میلیون تن را به دنبال دارد.

کد خبر 72117

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha