کد خبر 72127
۶ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۸
اجاره دوچرخه هم آنلاین می‌شود؟

پرشین خودرو: اوفو، استارت‌آپ جدید چینی است که می‌خواهد اجاره دوچرخه را هم آنلاین و ارزان کند.

به گزارش پرشین خودرو،  اوفو، استارت‌آپ چینی‌ای که قصد دارد همان کاری که برنامه‌های تاکسی‌ آنلاین با تاکسی‌ها انجام دادند را با دوچرخه‌ها انجام دهد قرار است این هفته برای اولین بار در اروپا و شهر کمبریج شروع به کار کند.

توسط این برنامه خیابان‌های چین پر از صدها هزار دوچرخه شدند. در این کشور 10‌‌ میلیون‌ نفر از اوفو استفاده می‌کنند و حال اوفو قصد دارد تا خیابان‌های اروپا را هم پر از دوچرخه کنند.

سیستم استفاده از این برنامه به این شکل است؛ هر دوچرخه‌ای شماره‌ای دارد، هرگاه شما این عدد را وارد موبایل خود کنید رمزی برای شما فرستاده می‌شود تا بتوانید از دوچرخه استفاده کنید. مانند همه برنامه‌های به اشتراک گذاشتن دوچرخه، اوفو هم قیمت پایینی دارد اما یک ویژگی این برنامه آن را متمایز می کند؛ در پایان زمان استفاده از دوچرخه شما می‌توانید دوچرخه را هرجایی خواستید بگذارید تا یک نفر دیگر از آن استفاده کند.

این ویژگی باعث شده مراکز برخی شهر‌ها در چین پر از دوچرخه‌ها شوند و به همین دلیل برای استفاده از دوچرخه نباید مسافت زیادی پیاده‌روی کنید.

با یکی از اعضای چالش دوچرخه‌سواری کمبریج که ده‌ها سال در این شهر دوچرخه‌سواری کرده به پارکینگ دوچرخه‌ها رفتیم و او در آنجا از شکی که نسبت به برنامه‌های آینده در رابطه با دوچرخه‌سواری دارد گفت. در این میان یک دوچرخه‌سوار دیگر گفت که برنامه اوفو اگر در لندن اجرایی می‌شد موفق تر بود.

توماس جکسون در یک دوچرخه‌فروشی کار می‌کند و نسبت به برنامه اوفو بسیار بدبین است.

«من فکر می‌کنم همه دوچرخه‌ها خراب می‌شوند. این مشکل کمبریج است؛ دوچرخه‌ها یا خراب می‌شوند یا دزدیده می‌شوند، در دو یا سه هفته این دوچرخه‌ها دزدیده می‌شوند.»

در این میان به طور اتفاقی اولین دوچرخه‌سوار اوفو را دیدیم که البته کارمند شرکت اوفو بود و از دوچرخه استفاده می‌کرد تا به محل کارش برود.

گفتنی است اوفو فعلا در کمبریج 20 دوچرخه دارد و هنوز مشخص نیست که در آینده تعداد این دوچرخه‌ها چقدر افزایش پیدا می‌کند.

 

کد خبر 72127

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha