واگذاری 32 دستگاه خودرو آتش نشانی درسال 95به دهیاری ها

پرشین خودرو: معاون توسعه منابع و پشتیبانی سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور گفت : 32 دستگاه خودرو آتش نشانی نیمه سنگین در سال 95 به دهیاری های واجد شرایط واگذار شد.

به گزارش  پرشین خودرو، از سازمان شهرداری ها و دهیاری ها، اسد معانی افرود : 32 دستگاه ماشین آتش نشانی نیمه سنگین ساخت داخل، پایان سال گذشته مطابق درخواستهای رسیده به دهیاریهای واجد شرایط واگذار شد.
معانی افزود: 85 درصد بهای این خودرو های آتش نشانی نیمه سنگین از سوی سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور پرداخت شده است.

وی ابراز امیدواری کرد که بهره برداری صحیح از این خودروها، ضریب ایمنی در مناطق روستایی کشور را افزایش دهد و پایگاه های آتش نشانی دهیاری ها با آمادگی مطلوب در مقابله با سوانح اقدام کنند.
معانی همچنین گفت: نمونه یک خودروی آتش نشانی نیمه سنگین ویژه دهیاری ها، به تازگی به تایید کمیته فنی سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور رسیده است.
وی توضیح داد: مجموع قرارداد تولید این خودروی آتش نشانی نیمه سنگین 99 دستگاه است که مطابق برنامه ریزی های انجام شده، طی شش ماهه اول سال جاری بصورت کامل تحویل دهیاری های واجد شرایط خواهد شد و قسمت اعظم بهای آن از سوی سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور پرداخت می شود.

به گفته این مسئول، سازمان شهرداری ها و دهیاری ها همچنین 30 دستگاه حمل زباله نیمه سنگین هم در حال واگذاری به دهیاری هاست.
وی ادامه داد : قرارداد تولید 182 دستگاه خودرو حمل زباله نیمه سنگین به منظور واگذاری به دهیاری ها، زمستان سال گذشته با یک شرکت داخلی منعقد شد و بخش اول آن به شامل 30 دستگاه در حال واگذاری است.
معانی تصریح کرد:90 درصد بهای این خودرو برای دهیاری های با جمعیت بیش از هزار نفر توسط سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور و مابقی از سوی دهیاری پرداخت می شود.

وی اضافه کرد: 95درصد بهای این خودرو ها برای دهیاری های با جمعیت هزار نفر و کمتر از سوی سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور و 5 درصد مابقی از سوی دهیاری ها پرداخت می شود.
معانی اظهار کرد: این ماشین آلات با توجه به نظرسنجی های صورت گرفته از دهیاری ها در سال گذشته و همچنین مطابق اعلام درخواست های آنها از سوی سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور از طریق شرکت های داخلی تهیه و واگذار می شود.
وی بابیان اینکه توجه ویژه به حفظ محیط زیست در مناطق شهری و روستایی از جمله جمع آوری، حمل و دفع اصولی پسماندها و مکان‌یابی و مدیریت آنها در اولویت کاری سازمان شهرداری ها و دهیاری ها قرار دارد، ابرازامیدواری کرد که اختصاص این خودروها در کنار توجه دهیاری ها و شوراها به مدیریت صحیح پسماندها؛ زمینه ارتقای سطح بهداشت و حفاظت از محیط ‌زیست در این مناطق را فراهم کند.

ایرنا

کد خبر 72322

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha