کد خبر 73011
۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۰۴:۵۰

پرشین خودرو: گروه ایران

به گزارش پرشین خودرو، دنیای اقتصاد نوشت: در حالی قطعه‌سازان در روند توسعه صنعت قطعه چشم به حمایت دولت و خودروسازان دارند که وزیر صنعت، معدن و تجارت درخصوص رویکرد شرکت‌های قطعه‌ساز مبنی‌بر وابستگی آنها به خودروسازان هشدار داد.


محمدرضا نعمت‌زاده در مراسم انعقاد قرارداد و تفاهم‌نامه ۱۰ جانبه بین‌المللی طراحی و تولید پلت‌فرم خودرو در شرکت ایران خودرو با اشاره به اینکه قطعه‌سازان داخلی باید با مشارکت با شرکت‌های معتبر خارجی، سطح فناوری خود را ارتقا دهند تاکید کرد: اگر رویکرد ما در حوزه قطعه‌سازی به سمت صادرات سوق پیدا نکند، قطعه‌سازان دچار بحران می‌شوند.در شرایطی وزیر صنعت درخصوص آینده صنعت قطعه هشدار داده که برخی قطعه‌سازان با نادیده گرفتن کیفیت‌قطعات تولیدی خود، چندی است قراردادهای خارجی را مورد انتقاد قرار داده و معتقدند که در قراردادهای مذکور قطعه‌سازی جایگاهی ندارد.


در این زمینه برخی کارشناسان تاکید می‌کنند که هر چند قطعه‌سازی کشور در دوران طلایی تولید خودرو فرصت بازسازی زیرساخت‌های این صنعت و تولید محصولات صادرات‌محور را به دست‌آوردند، اما با توجه به سودی که به‌واسطه تولید محصولات داخلی کسب کردند از این امر غافل ماندند.


با وجود این قطعه‌سازان همواره چشم به حمایت دولت و خودروسازان دارند این در شرایطی است که بی‌توجهی این بخش به توسعه زیرساخت‌ها و تولیدات کیفی موجب شده که آنها نتوانند در شرایط کنونی، متناسب با قراردادهای خودرویی پیش روند.


موضوعی که تردیدهای جدی در مورد سهم آنها از تولیدات آتی صنعت خودرو به‌وجود آورده است.بر این اساس در حال حاضر که برجام فرصتی طلایی برای زنجیره تولید خودرو ایجاد کرده است تا همه ذی‌نفعان این صنعت بتوانند به ارتقای زیرساخت‌ها و تولیدات خود بپردازند قطعه‌سازان نیز با مشارکت‌های خارجی باید به فکر تولید صادرات محور باشند.

کد خبر 73011

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha