کد خبر 73173
۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۰
خودرودر تالار بورس قرمزپوش شد

پرشین خودرو: در دومین روز معاملات این هفته بورس تهران دماسنج بازار سرمایه ۱۷۹ واحد افت کرد. همچنین اکثریت قریب به اتفاق نمادها در گروه‌های مختلف شاهد روند کاهشی در قیمت پایانی بودند.

به گزارش پرشین خودرو، امروز یکشنبه شاخص کل بازده نقدی و قیمتی بورس اوراق بهادار تهران ۱۷۸ واحد افت کرد و به رقم ۷۹ هزار و ۹۶۳ واحدی رسید. همچنین شاخص کل هم وزن با افت ۱۳۵ واحدی تا تراز ۱۷ هزار و ۳۵۳ پایین آمد.

هم‌چنین شاخص بازار شناور پس از ۲۵۰ واحد افت به رقم ۸۷ هزار و ۲۸۶ واحدی رسید و شاخص بازار اول با ۱۴۹ واحد کاهش تا رقم ۵۵ هزار و ۵۵۱ واحدی پایین رفت. علاوه بر این شاخص بازار دوم نیز ۲۵۴ واحد کاهش یافت و به رقم ۱۷۶ هزار و ۸۷۹ واحدی رسید.

در معاملات امروز نماد پتروشیمی پردیس با ۲۵ واحد تاثیر منفی روی شاخص بیشترین نقش را در نوسانات کاهشی شاخص داشت پس از این نماد مخابرات ایران، گروه مپنا، پالایش نفت تهران و پالایش نفت اصفهان بیشترین نقش کاهنده را در دماسنج بازار داشتند.

در طرف مقابل شرکت ارتباطات سیار ایران با ۱۹ واحد تاثیر مثبت روی شاخص بیشترین نقش افزاینده را در دماسنج بازار سرمایه داشت پس از این نماد پتروشیمی جم، فولاد خراسان و نفت بهران سعی کردند نماگر بازار را تا حدودی رشد دهند.

امروز در گروه محصولات شیمیایی در اکثریت نمادها روند رو به کاهش را شاهد بودیم. همچنین در گروه خودرو تقریبا همه نمادها قرمزپوش شدند. در این گروه ۲۰۹ میلیون و ۷۴ هزار سهم به ارزش حدود ۲۸ میلیارد تومان در ۱۳ هزار و ۳۲ نوبت مورد دادوستد قرار گرفت.

در گروه بیمه نیز اکثریت نمادها در قیمت پایانی افت را تجربه کرده است و قندی‌ها به جز در یک نماد یک دست روند کاهشی را از سر گرفتند. علاوه بر همه اینها اکثریت قریب به اتفاق نمادها در گروه فلزات اساسی در قیمت آخرین معامله و قیمت پایانی روند کاهشی را تجربه کردند.

ارزش معاملات بورس تهران امروز به رقم ۲۴۰ میلیارد و ۱۵۶ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان بالغ شد که این رقم ناشی از دست به دست شدن ۸۶۹ میلیون و ۷۰۲ هزار سهم و اوراق مالی قابل معامله طی ۴۹ هزار و ۳۸۸ نوبت دادوستد بود.

آیفکس نیز ۵.۶ واحد افت کرد و به رقم ۹۱۶.۹ رسید. ارزش معاملات فرابورس تهران به رقم ۱۲۲ میلیارد و ۷۳۶ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان بالغ شد.

کد خبر 73173

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha