کد خبر 73374
۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۳
قوانین عجیب و غریب رانندگی در جهان

پرشین خودرو: قوانین مجموعه‌ای از بایدها و نبایدهاست که توسط سازمان‌های اجتماعی وضع و اجرا می‌شوند و به منظور تنظیم رفتار اشخاص پیاده‌سازی می‌شوند. پیدایش قانون به پیدایش اولین تمدن‌ها باز می‌گردد. اولین سری قوانین در تمدن مصر باستان حدود ۳۰۰۰ سال قبل از میلاد مسیح وضع شده‌اند.

به گزارش پرشین خودرو، قوانین کمک می‌کنند تا اعضای جامعه با احترام و برابری با هم برخورد کنند و قوانین درست، همیشه نه تنها باعث محدودیت نیستند، بلکه باعث بهبود و پیشرفت جامعه می‌شوند. از اهمیت قانون در رانندگی نمی‌توان صرف نظر کرد، کافیست فقط چند دقیقه به این موضوع فکر کنید که اگر قوانین راهنمایی و رانندگی وجود نداشت چه اتفاقات ناگواری برای رانندگان و عابران پیاده می‌افتاد. برای مثال می‌توان به وضعیت چهار‌راه هنگامی که به دلیل خرابی یا قطعی برق، چراغ راهنما از کار می‌افتد اشاره کرد.


به صورت کلی قوانین راهنمایی و رانندگی در اکثر کشورهای دنیا یکسان هستند ولی بعضی از شهرها و کشور قوانین بسیار عجیب و غریبی درباره‌ رانندگی دارند که بررسی آنها خارج از لطف نیست! در ادامه با ۱۰ تا از عجیب و غریب‌ترین قوانین ترافیکی آشنا خواهیم شد.




بله درست متوجه شدید، به نظر شما کجا همچنین قانونی وضع می‌کنند؟ همانطور که می‌دانید سوئیس مدینه‌ فاضله عاشقان خودرو نیست، در این کشور قوانین محدود کننده‌ زیادی برای خودروها وجود دارد و اکثر مردم با وسایل نقلیه عمومی، دوچرخه یا پیاده مسافت‌ها را طی می‌کنند، در سوئیس شما نمی‌توانید ماشینتان را به منظور افزایش قدرت یا سرعت تیون کنید و همچنین شما نمی‌توانید در روز تعطیل عمومی، خودرویتان را بشویید، حداقل اگر کسی به شما گفت که ماشینتان را در روز تعطیل بشویید، می‌توانید بگویید که کار غیر قانونی انجام نمی‌دهید!




با وجود این‌ که مدت‌هاست اسب‌ها دیگر در سطوح کلان شهر به منظور حمل و نقل استفاده نمی‌شوند ولی هنوز این بند از قانون حذف نشده است. در گذشته تاکسی‌های لندن توسط اسب‌ها کشیده می‌شدند و این قانون برای حمایت از حقوق حیوانات وضع شده بود.




شاید این قانون اگر برای کشوری با آب و هوای سرد بود، کمی منطقی به نظر می‌رسید، ولی برای کشوری مثل قبرس با آب و هوای گرم و مرطوب که معمولا دمای هوا بیشتر از ۲۵ درجه است مسخره به نظر می‌رسد. دلیل وضع این قانون، جلوگیری از پرت شدن حواس راننده در هنگام رانندگی است ولی گرمازدگی در هنگام رانندگی بسیار خطرناک‌تر از نوشیدن آب است!




کاملا درست حدس زدید، شما قانونا مجاز هستید از خودرویی که با سرعت ۱۰۰ کیلومتر در حال حرکت است بیرون بپرید، ولی چه کسی با عقل سالم همچین کاری را انجام می‌دهد؟!




پاکیزگی از آن‌چه که فکر می‌کنید در روسیه ارزشمندتر است، رانندگی کردن با خودروی کثیف در روسیه می‌تواند برای شما ۳۲ یورو خرج بتراشد.




یکی از عجیب‌ترین و بهترین قوانین موجود در دنیا، در ایالت مریلند در صورتی که در محل‌های عمومی حتی در حال رانندگی و پشت فرمان داد بزنید یا فحش بدید ۱۰۰ دلار جریمه یا ۹۰ روز حبس محکوم می‌شوید!




در سوئد شما موظف هستید تا در هر ساعتی از روز با چراغ‌های روشن برانید، در زمستان به دلیل تاریکی زودهنگام هوا این قانون منطقی به نظر می‌رسد ولی اگه ظهر روز تابستونی با چراغ خاموش رانندگی کنید نیز جریمه خواهید شد، شایان ذکر است به همین دلیل است که امروزه اکثر خودروها مجهز به دی‌لایت هستند.




این جمله بیشتر شبیه توصیه پدرانه قبل از هر سفری است ولی در اتوبان‌های معروف آلمان اصلا دوست ندارید که بنزین خودرویتان به اتمام برسد، زیرا ممکن است ۶ ماه از رانندگی تعلیق یا تا ۵ سال حبس محکوم شوید! بله، تا ۵ سال!




بالاخره جرات رانندگی در خیابان‌های پر ازدحام مانیلا، اندونزی را پیدا کردید، ولی صبر کنید، اگر دوشنبه است و راست‌ترین رقم پلاک خودرویتان ۱ یا ۲ است، شما امروز باید از وسایل نقلیه عمومی استفاده کنید!




خیابان‌های سنگاپور از امن‌ترین و روان‌ترین خیابان‌ها در دنیا هستند، دلیل این امر نیز این است که هر وسیله نقلیه موتوری، باید حداقل ۱۵ متر با عابرین پیاده فاصله داشته باشد.

کد خبر 73374

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha