پژو و رنو اجازه صادرات خودروهای کم کیفیت را نمی دهند!

پرشین خودرو: در قراردادهای جدید، ملزم به صادرات ۳۰ درصد خودروهای تولیدی هستیم به طور قطع شرکای خارجی همچون پژو، رنو و... برای حفظ نام تجاری خود در بازارهای هدف اجازه صادرات خودروهای بی‌کیفیت را نخواهند داد.

به گزارش خبرنگار پرشین خودرو، احمد نعمت‌بخش دبیر انجمن خودروسازان ایران، در خصوص خواسته ها و انتظارات فعالان بخش خودرو از دولت دوازدهم گفت:  خواسته خودروسازان و به‌دنبال آن انجمن از دولت دوازدهم انجام بنچ‌مارکینگی از خودروسازان جهانی است تا بر اساس آن الگویی به تدوین برسد تا بخش زیادی از سرمایه در گردش خودروسازان از سوی بانک‌ها تامین شود.

وی ادامه داد: دولت یازدهم سرمایه بانک‌ها را افزایش داد و این انتظار از دولت دوازدهم وجود دارد که بر اساس میزان فروش، درصد قابل توجهی از فروش شرکت‌ها و تسهیلاتی با نرخ‌های مصوب شورای پول و اعتبار به شرکت‌های خودروساز اختصاص یابد تا خودروسازان بتوانند از این طریق نسبت به تسویه بدهی معوق خود با قطعه‌سازان اقدام کنند.

نعمت بخش با اشاره به این مطلب که انتظار می‌رود شورای اقتصاد با توجه به نامه‌نگاری‌هایی که از دوسال گذشته با هدف اعلام غیرانحصاری بودن صنعت خودرو انجام شده، هرچه سریع‌تر دستور لغو انحصاری بودن صنعت خودرو را به تصویب برسانند گفت: با لغو انحار صنعت خودرو، این صنعت از روند به وجود آمده فعلی نجات پیدا می کند و به طور قطع با تحقق این خواسته‌ها شاهد رونق چشمگیری در صنعت خودرو خواهیم بود و خودروسازان نیز از بروکراسی‌های پیچیده دریافت وام و شورای رقابت خلاصی خواهند یافت.

وی تصریح کرد: خواسته دیگر خودروسازان از دولت دوازدهم، تک‌نرخی شدن نرخ ارز است چراکه به طور قطع دو نرخی بودن ارز منجر به فساد و رانت خواهد شد ضمن آنکه به واسطه سهمیه‌بندی در اختصاص ارز مبادله‌ای، شاهد دردسرهای زیادی  برای خودروسازان بودیم.

دبیر انجمن خودروسازان ضمن اشاره به این مطلب که دولت یازدهم قول تک‌نرخی کردن نرخ ارز را پیش از این داده بود گفت: این اقدام باید در رئوس کاری دولت دوازدهم قرار گیرد تا هرچه بیشتر به شفافیت اقتصادی کشور کمک کند.

وی در مورد بحث کیفیت خودروهای تولیدی در داخل نیز بیان کرد: بی‌شک ۸۶ درصد یک خودرو متشکل از قطعات است و در صورت در اختیار داشتن قطعات باکیفیت، به طور قطع شاهد خودروهای باکیفیت خواهیم بود از این‌رو با توجه با قراردادهای جدید بسته شده در صنعت خودرو با هدف تولید هرچه بهتر قطعات برای خودروهای قدیمی، بهتر است قطعه‌سازان نسبت به ارتقای کیفیت اقدام کنند.

نعمت بخش نوسازی ماشین‌آلات در صنعت قطعه را ضروری دانست و افزود: متاسفانه تعدادی از قطعه سازان داخلی برخی ماشین‌آلات موردنیاز خود را از کارخانه‌های قدیمی تامین کرده‌اند و ماشین‌آلات جدید نیز در طول این سال‌ها قدیمی شده بنابراین انتظار می‌رود دولت دوازدهم تسهیلاتی را از صندوق توسعه ملی یا بانک‌ها با هدف نوسازی در اختیار قطعه‌سازان قرار دهد تا آنها با ماشین‌آلات جدید و با دانش فنی روزآمد، اقدام به تولید قطعات باکیفیت کنند.

منبع گسترش صنعت

کد خبر 73623

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha