آساک دوچرخ در انتظار ارایه طرح اصلاح ساختار و تغییر محصول

پرشین خودرو: مدیرکل صنایع خودرو و نیرو محرکه وزارت صنعت، معدن و تجارت، ناتواتی سهامداران و ارایه نکردن طرح اصلاح ساختار و تغییر محصول را مهمترین علل غیرفعال ماندن شرکت آساک دوچرخ عنوان کرد.

به گزارش پرشین خودرو،  از وزارت صنعت، معدن و تجارت، «امیر حسین قناتی» امروز (دوشنبه) با اشاره به انتشار اخباری مبنی بر غیرفعال بودن شرکت آساک دوچرخ (دوچرخه سازی قوچان) در زمان تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری در برخی رسانه ها، اظهار کرد: شرکت دوچرخه سازی قوچان با وجود همه همکاری های وزارت صنعت، معدن و تجارت، به دلیل ناتوانی صاحبان سرمایه برای فعال کردن این واحد تولیدی و ارایه نشدن طرح اصلاح ساختار و تغییر محصول همچنان غیرفعال مانده است.

وی گفت: شرکت دوچرخه سازی قوچان در سال 1385 با هدف افزایش ظرفیت و توسعه بازار و در چارچوب همکاری های بین المللی بین ایران و ونزوئلا با ایجاد یک شرکت مشترک، اقدام به سرمایه گذاری و تولید دوچرخه در این کشور آمریکای جنوبی کرد که به دلایل مختلفی این همکاری مشترک متوقف شد.

مدیر کل صنایع خودرو و نیرو محرکه وزارت صنعت، معدن و تجارت، نبود همکاری مناسب شریک ونزوئلایی را از مهمترین دلایل توقف این سرمایه گذاری مشترک برشمرد و افزود: به دلیل عدم تسویه مالی دو طرف، آساک دوچرخ ایران با بحران های مالی متعددی از جمله اخذ تسهیلات از بانک ملی ایران و عدم پرداخت بدهی مواجه و فعالیت این واحد تولیدی در سال 1390 متوقف شد.

قناتی با یادآوری اقدام های وزارت صنعت، معدن و تجارت برای فعال کردن مجدد این واحد تولیدی، ادامه داد: برای برون رفت از وضعیت موجود در سال 1393 نشست های مشترکی با صاحبان سرمایه شرکت برگزار شد. همچنین در چندین کارگروه رفع موانع تولید استانی مصوب شد که از طریق بانک ملی ایران برای استمهال بدهی مربوطه و دریافت تسهیلات برای رفع موانع و شروع مجدد تولید در این کارخانه اقداماتی انجام شود.
وی مطالعه و ارایه طرح توجیهی فنی و اقتصادی برای تغییر فعالیت شرکت توسط صاحبان سهام با همکاری سازمان صنعت، معدن و تجارت استان خراسان رضوی را به عنوان دیگر اقدامات برای فعال سازی این واحد تولیدی عنوان کرد.

این مقام مسوول بیان داشت: در این راستا تسهیلاتی نیز توسط بانک ملی ایران به شرکت مذکور تخصیص داده شد، اما به خاطر بدهی انباشته زیاد، این امر نیز موجب راه اندازی مجدد کارخانه نشد.
 آساک دوچرخ در سال 1377 با ظرفیت تولید 300 هزار دستگاه انواع دوچرخه و با اشتغال 150 نفر در شهرستان قوچان آغاز به کار کرد.

ایرنا

کد خبر 73663

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha