۵۳ هزار کیلومتر راه و شبکه ریلی در کشور در حال ساخت است

پرشین خودرو: معاون برنامه ریزی ومدیریت منابع وزارت راه و شهرسازی گفت: ۵۳ هزار کیلومتر راه و شبکه ریلی در کشور درحال ساخت است.

به گزارش پرشین خودرو، امیر امینی در حاشیه بازدید از بزرگراه های جنوب کرمان افزود: در سطح ملی پروژه های زیادی در دست اجراست که کشور را به کارگاه راه سازی تبدیل کرده است.

وی اضافه کرد: در حال حاضر ۵۳ هزار کیلومتر راه و شبکه ریلی در سطح ملی در خال ساخت است که ۴۳ هزار کیلومتر ان راه ها و بزرگراه ها و ۱۰ هزار کیلومتر شبکه ریلی است که در این رابطه چهار یا پنج مرکز استان به شبکه ریلی متصل خواهد شد.

امینی تصریح کرد: در طول سه سال ونیم گذشته ۶۵۰۰ کیلومتر اعم از ازاد راه، راه اصلی و بزرگراه، ۶هزار کیلومتر راه روستایی و ۶۵۰۰ کیلومتر روکش اسفالت با اعتبار ۴۷ هزار میلیارد تومان انجام شده که ۱۱ هزار میلیارد تومان از مطالبات پیمانکاران معوق مانده است.
وی در خصوص پروژه های بزرگراهی جنوب کرمان گفت: این منطقه به دلیل بار ترافیکی و تردد کامیونهای حمل بار نیازمند شبکه بزرگراهی است که در حال حاضر پروژه های خوبی در دست اقدام است.

محمد ساردویی، مدیر کل راه و شهر سازی جنوب کرمان در این رابطه گفت: در حال حاضر ۱۳۰ کیلومتر بزرگراه با اعتبار ۳۰۰میلیارد تومان در حال اجراست‌. ۱۸۰ کیلومتر بزرگراه در گذشته در جنوب کرمان احداث شده است.

ایسنا

کد خبر 73708

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha