جزئیات تازه از سری 8 بی ام و منتشر شد

پرشین خودرو: پیش از معرفی نمونه‌ی اصلی، مدلی مفهومی از سری 8 بی‌ام‌و به‌زودی رونمایی خواهد شد. در این مطلب به بررسی رندرها و اطلاعات فنی به‌دست‌آمده از این خودرو می‌پردازیم.

به گزارش پرشین خودرو، سال گذشته به مناسبت صد سالگی بی‌ام‌و، شاهد رونمایی از چندین خودروی خاص و دیدنی از این برند اصیل آلمانی بودیم. به نظر می‌رسد که این روند در سال جدید نیز ادامه پیدا کرده است و حالا با معرفی سری 8، تکمیل خواهد شد. در پایان هفته‌ی جاری، فستیوال خودروی Villa d’Este در نزدیکی رم پایتخت ایتالیا برگزار خواهد شد و این رویداد، بهترین مکان برای رونمایی از شاهکار تازه‌ی بی‌ام‌و خواهد بود.

1990 بی ام و سری 8  Bmw

بیش از ۲۰ سال از معرفی اولین خودروی بی‌ام‌و سری 8 می‌گذرد و موفقیت‌های این خودرو، انتظارها از مدل‌ آینده‌ی آن را افزایش داده است. بین سال‌های ۱۹۸۹ تا ۱۹۹۹، بیش از ۳۰ هزار دستگاه از مدل‌های 840 و 850 بی‌ام‌و ساخته شد. این خودرو در کلاس گرندتورر، با پیشرانه‌های ۸ و ۱۲ سیلندر به قدرت‌های ۲۸۰ تا ۳۸۰ اسب بخار عرضه شد و توانایی رسیدن به نهایت سرعت‌ ۲۵۰ تا ۲۹۰ کیلومتر بر ساعت در اختیار داشت. با احتساب نرخ تورم در سال‌های ابتدایی دهه‌ی ۹۰ میلادی، خودروهای سری 8 نزدیک به ۱۲۰ هزار دلار قیمت داشتند و یکی از محبوب‌ترین مدل‌های کلاس GT دنیا محسوب می‌شدند.

رندر بی ام و سری 8  Bmw

تصاویری که به‌تازگی از خودروی سری 8 آینده منتشر شده است، در واقع رندرهایی گرافیکی از ترکیب عکس‌های جاسوسی این خودرو با مدل‌های واقعی بی‌ام‌و هستند. این تصاویر، مورد توجه کارشناسان قرار گرفته و حالا طراح آن، ژان پیسرت؛ اقدام به بارگذاری فیلمی از روند طراحی خود کرده است. پیسرت، حتی یک گام فراتر رفته است و این خودرو را با لباس M8 هم شبیه‌سازی کرده است. توجه طراح به جزئیات این خودرو بسیار عالی به نظر می‌رسد و حتی رینگ‌های این مدل، از سری دورنگ و جدید بی‌ام‌و انتخاب شده‌اند.

مدیران بی‌ام‌و، چند هفته پیش اقدام به توقف تولید خودروهای سری 6 کوپه کرده‌اند. به‌ نظر می‌رسد این اقدام با هدف باز کردن فضا برای حضور قدرتمند سری 8 بوده است تا با توانایی‌های فنی و لوکس بالاتر، به نبرد با مرسدس کلاس S کوپه برود. این مدل احتمالا با پیشرانه و طراحی داخلی نزدیک به نسل جدید سری 7 همراه خواهد بود.

رندر بی ام و سری 8  Bmw

نسل جدید پیشرانه‌های ۳ لیتری و ۶ سیلندر خطی بی‌ام‌و، برای استفاده در سری 8 مناسب هستند؛ اما مدل جدید ۸ سیلندر و ۴.۴ لیتری توئین‌توربوی این برند، برای این خودرو با کد 850i جالب خواهد بود. چنانچه طبق سنت سال‌های اخیر بی‌ام‌و، هم‌زمان با معرفی این خودروی جدید نسخه‌ی سری M آن نیز رونمایی شود، می‌توان امیدوار بود که مدل M8 با پیشرانه‌ی مدرن M5 همراه شود و قدرت بیش از ۶۰۰ اسب بخار را با سیستم دو دیفرانسیل هوشمند Xdrive فراهم کند. آستانه‌ی قیمت سری 8، بیش از ۱۲۰ هزار دلار برآورد می‌شود و احتمالا در نسخه‌ی M8 با آپشن‌های کامل، نزدیک به ۱۸۰ تا ۲۰۰ هزار دلار قیمت خواهد داشت.

کد خبر 73744

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha