کد خبر 73802
۴ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۵:۵۱
قفل معاملات بازار خودرو باز نشد

پرشین خودرو: گروه ایران

به گزارش پرشین خودرو، دنیای اقتصاد نوشت: پایان انتخابات ریاست‌جمهوری هم نتوانست بازار خودرو کشور را رونق ببخشد تا همچنان با رکودی سنگین در خرید و فروش خودرو مواجه باشیم.آن طور که فعالان بازار عنوان می‌کنند، بازار خودرو گذشته از رکود فصلی خود در ماه‌های ابتدایی سال، رکودی حاصل از انتخابات را نیز تجربه کرد و خرید و فروش در آن، به‌شدت پایین آمد. با این حال و با وجود اتمام انتخابات، هنوز هم بسیاری از مشتریان میلی به خرید خودرو نداشته و این موضوع نشان می‌دهد بازار همچنان در خواب بهاری قرار دارد.

هرچند نمی‌توان گفت بازار خودرو به طور مطلق در رکود است، با این حال نمایشگاهداران پایتخت تاکید می‌کنند که مراجعه مشتریان به بازار بسیار ضعیف است و آنها فعلا میلی به خرید و فروش ندارند. از سوی دیگر با توجه به آغاز ماه مبارک رمضان از ابتدای هفته آینده، بسیار بعید به‌نظر می‌رسد حداقل تا دو سه هفته دیگر خرید و فروش خودرو با رونقی حتی نسبی مواجه شود. در این شرایط، فعالان بازار پیش‌بینی می‌کنند که بازار خودرو در اوایل تابستان رفته‌رفته با رونقی نسبی مواجه شده و خرید و فروش در آن صعود کند.

نکته دیگر اما اینجاست که به‌نظر می‌رسد یکی از عوامل رکود، پیش فروش‌های انجام شده در سال گذشته است. به‌عبارت بهتر، ازآنجاکه بخشی از مشتریان طی سال گذشته اقدام به پیش خرید کرده و موعد تحویل‌شان در سال‌جاری است، عملا نیازی به مراجعه به بازار ندارند. در واقع بخشی از تقاضای بازار خودرو، به‌واسطه پیش‌فروش‌ها پاسخ داده شده و این موضوع به نوبه خود بر رکود بازار اثر گذاشته است. در این شرایط اما نمودار قیمت خودروها با تغییراتی البته جزئی مواجه شده که بخشی از این تغییرات به‌دلیل حوادث اخیر آتش‌سوزی در انبارهای خودروسازی و قطعه سازی کشور است.در کل اما می‌توان گفت قیمت خودروها تقریبا در شرایط تثبیت بوده و تغییرات چندان چشمگیری نداشته است.

افت‌وخیز قیمت‌ها

سری اما به بازار خودرو بزنیم و ببینیم در آغازین هفته خرداد ماه چه اتفاقاتی در آن رخ داده است. به گفته نمایشگاهداران خودرو پایتخت، در حال حاضر پژو 206 تیپ 5 با توجه به تثبیت قیمت در هفته جاری، در حال حاضر 38 میلیون و 800 هزار تومان خرید و فروش می‌شود. همچنین مدل صندوقدار این خودرو نیز بدون تغییر قیمتی خاص، این هفته را به پایان رساند و در حال حاضر 39 میلیون و 200هزار تومان به فروش می‌رسد. از سوی دیگر، پراید مدل 131 نیز که تغییر خاصی در قیمت آن طی هفته جاری ایجاد نشده، قیمتی برابر با 21 میلیون و 100 هزار تومان دارد و مدل 111 (پراید هاچ‌بک) نیز 21 میلیون و 800 هزار تومان خرید و فروش می‌شود.

از بازار تیبا هم خبر می‌رسد که این محصول در حال حاضر قیمتی برابر با 25 میلیون و 400 هزار تومان دارد و این موضوع نشان می‌دهد خودرو موردنظر تغییر قیمت خاصی را در هفته جاری تجربه نکرده است. از سوی دیگر اما از بازار تندر-90‌ها خبر می‌رسد که تغییراتی در قیمت آنها طی هفته جاری رخ داده است. بر این اساس، تندر-90 مدل E2 پارس خودرو در حال حاضر قیمتی برابر با 42 میلیون و 500 هزار تومان دارد و این در حالی است که مدل ایران خودرویی آن حدود یک میلیون تومان ارزان‌تر به دست مشتریان می‌رسد.

همچنین پارس تندر نیز قیمتی برابر با 43 میلیون تومان دارد که نشان می‌دهد این محصول در مقایسه با هفته گذشته، حدود 500 هزار تومان ارزان شده است. فعالان بازار اما در مورد تندر-90 اتومات هم عنوان می‌کنند که این محصول در حال حاضر قیمتی برابر با 48 میلیون تومان دارد که نشان‌دهنده دنده عقب 700 هزار تومانی آن است.

همچنین ساندرو نیز که عضو ‌هاچ‌بک خانواده تندر-90 به‌شمار می‌رود، در حال حاضر قیمتی برابر با 53 میلیون تومان در بازار دارد. با این حساب، ساندرو در مقایسه با هفته گذشته تغییر قیمت خاصی را به خود نمی‌بیند. اما به گفته فعالان بازار، پژو 405 هم‌اکنون 30 میلیون و 300 هزار تومان به فروش می‌رود و این در حالی است که سمند EF7 با افزایش قیمتی 100 هزار تومانی، 32 میلیون و 100 هزار تومان به فروش می‌رسد. نمایشگاهداران خودرو پایتخت اما در مورد رانا نیز عنوان می‌کنند که این محصول با توجه به تثبیت قیمتش طی هفته جاری، هم‌اکنون 33 میلیون و 500 هزار تومان به فروش می‌رود. از سوی دیگر، دنا نیز در حال حاضر قیمتی برابر با 44 میلیون و 500 هزار تومان دارد و برلیانس نیز در مدل 330 قیمتی برابر با 56 میلیون و 500 هزار تومان دارد.



افزایش قیمت چند خودرو وارداتی



سری هم اما به بازار خودروهای وارداتی بزنیم. آن‌طور که فعالان بازار روایت می‌کنند، در حال حاضر تویوتا کمری هیبریدی قیمتی برابر با 245 میلیون تومان دارد که نشان می‌دهد محصول موردنظر افزایشی دو میلیون تومانی را در هفته جاری تجربه کرده است. همچنین مدل لکسوس NX نیز با توجه به جهش دو میلیون تومانی اش، در حال حاضر 375 میلیون تومان به فروش می‌رود.

این در حالی است که تویوتا Rav4 بدون تغییر قیمت خاصی، 260 میلیون تومان طی هفته جاری خرید و فروش شد و یاریس ‌هاچ‌بک هم 115 میلیون تومان به فروش رفت.از آن سو کیا سراتو نیز با قیمتی معادل 147 میلیون تومان عرضه می‌شود و اپتیما نیز 205 میلیون تومان قیمت دارد. با این حساب، اپتیما و سراتو در هفته جاری ثبات قیمت را تجربه کرده اند. این در حالی است که سوناتا با کاهش قیمت یک میلیون تومانی، 175 میلیون تومان به فروش می‌رود و النترا نیز که دو میلیون افزایش قیمت داشته، 139 میلیون تومان به فروش می‌رسد.

کد خبر 73802

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha