هاچ بکی از سگمنت مینی کار ها در خیابان های پایتخت+توضیحات

پرشین خودرو: داشتن 3 عنصر کیفیت ساخت خوب، مصرف پایین سوخت و حجم موتور مناسب در کنار طراحی زیبا هر خودرویی را تبدیل به یک انتخاب بالقوه برای متقاضیان در بازار های جهانی می کند.

به گزارش خبرنگار پرشین خودرو، پاییز سال گذشته بود که خبری خوش بازار و صنعت خودروی ایران را به تکاپو انداخت. خبر از انعقاد قرارداد یکی از خودروسازان ایران با هیوندای کره جنوبی به گوش می رسید. در ابتدا این خبر با توجه به شرایط بین المللی به شایعات شبیه بود ولی با تایید این خبر از سوی کرمان موتور و وعده حضور مدل های بیشتر از این خودروساز کره ای ایرانیان را به بازگشت خودروسازان مطرح جهانی به بازار خودروسازی ایران امیدوار کرد.
 

با گذشت چندی از انعقاد قرارداد کرمان موتور و هیوندای شاهد عرضه هیوندای i10 به بازاری بودیم که توسط بعضی از خودروسازان بی کیفیت چینی قرق شده بود.بازگشت هیوندای به ایران با مونتاژ هاچ بک i10 در کرمان موتور امید ها را به سواری با خودروهای باکیفیت تولید داخل در دل خودروسواران ایرانی زنده کرد.

در  اوایل آخرین ماه بهار با همت مدیران کرمان موتور فرصتی دست داد تا یک روز سواری با این هاچ بک شهری را در کلانشهر آلوده و شلوغ تهران تجربه کنیم.آنچه در ادامه می آید تجربه ای کوتاه از سواری با این خودروی شهری کره ای در خیابان های پر ازدحام پایتخت است.
 

 

طراحی ظاهری
 

 

با قرار گرفتن در برابر هیوندای i10 اولین نکته ای که توجه شما را جلب می کند ابعاد خودرو است.این خودرو با طول 3665 و عرض 1660 و ارتفاع 1500 میلیمتری برای تردد در شهرهای شلوغ خودرویی مناسب است که از مهمترین دلایل محبوبیت این خودرو در بازارهای اروپایی می توان به همین نکته اشاره کرد.
 

 

درب کاپوت نسبتا کوچک، چراغ های کشیده بدون خطوط تیز، سپری که با ابعاد بزرگ خود فضایی مناسب برای جلو پنجره و چهار پروژکتور i10 تهیه کرده است و شیشه جلوی خودرو که با طراحی کشیده خود سهم بیشتری از آسمان را نصیب راننده و سرنشین جلو می کند، از نکات بارز طراحی خودرو از روبرو است.
 

 

در نگاه به کنار i10 شاهد یک زه مشکی رنگ پلاستیکی هستیم که با ایجاد خطای دید باعث کشیده تر شدن خودرو در چشم می شود.شیشه های کناری از طراحی خوبی برخوردار است.رینگ های آلومینیومی در کنار طراحی چراغ های عقب ظاهر اسپرتی به خودرو بخشیده است.
 

 

از نکات مثبت این خودرو در طراحی عقب خودرو می توان به تعبیه دکمه ای مخفی در زیر لوگوی هیوندای برای باز و بسته کردن درب صندوق از بیرون اشاره کرد.
 

 

طراحی داخلی
 

با وجود ابعاد کوچک خودرو فضای مناسبی را در زمان نشستن در خودرو مشاهده می کنیم که نشان از هوشمندی طراحی هیوندای در فضای داخلی i10 دارد.استفاده از متریال مناسب و باکیفیت در ساخت اجزای داخلی این هاچ بک کره ای یکی از مزایای این خودرو در بازار محسوب می شود.داشبورد با رنگ غالب سیاه طراحی شده که نواری کرم رنگ با دو دریچه کولر آن را از یکنواختی خارج کرده است.
 

در طراحی i10 دسترسی راننده به امکانات به خوبی لحاظ شده است.امکان کنترل سیستم صوتی خودرو و گوشی تلفن همراه از روی فرمان در این خودرو تعبیه شده است.
 

نکته منفی ای که در طراحی داخلی به چشم می آید صفحه کیلومتر است.با وجود بهره بردن از نوردهی مناسب استفاده از اهرم های مکانیکی برای نمایش میزان بنزین و .... اندکی باعث سرخوردگی می شود..i10 فاقد مونیتور است که این مسئله با توجه به رعایت ارزان سازی قیمت خودرو قابل اغماض خواهد بود.
 

 

سیستم صوتی خودرو با 4 بلندگو صدای ضعیفی را ارائه می دهد که به نظر نگارنده امکان ارائه صدایی با کیفیت بیشتر در این خودرو ممکن بود.
 

 

در میان دو اهرم تنظیم سرمایش و گرمایش خودرو یک مونیتور کوچک اطلاعاتی از دما و سایر موارد را به شما نمایش می دهد که از همین جنس مونیتور را در سیستم صوتی خودرو با ابعادی بزرگتر می بینیم.
 

 

مشخصات فنی و تجربه رانندگی
 

موتور 4 سیلندر با حجم 1248 cc که توانایی تولید 86 اسب بخار و گشتاور 121 نیوتن متری را دارد در کنار وزن 1045 کیلوگرمی قدرت و چالاکی خوبی را به این خودرو برای حرکت می دهد.
 

در این خودرو به لطف جعبه دنده 4 سرعته اتوماتیک تعویض دنده ها به خوبی انجام می شود که امکان تعویض دنده به صورت دستی نیز به لطف تیپ ترونیک بودن گیربکس برای راننده فراهم است که برای رانندگی در شهر یکی از مزایای این خودرو به شمار می رود.
 

با توجه به حجم کم خودرو و شتاب صفر تا صد 12 ثانیه ای نباید انتظار مانور و حرکات خارق العاده ای از این خودرو داشته باشید.
 

این هاچ بک کره ای به لطف فرمان برقی خود از فرمان پذیری بالایی برخوردار است ضمن اینکه ترمزهایی که در 4 چرخ دیسکی است در زمان لزوم به خوبی انجام وظیفه می کند.


I10 در پیچ ها پایداری خوبی از خود به نمایش می گذارد که این آیتم رانندگی با این هاچ بک شهری را در جاده های برون شهری نیز به خوبی فراهم می کند.
 

از نکات قوت این خودروی شهری هیوندای می توان به 2 مورد اشاره کرد. اول سیستم تعلیق مناسب که با جذب حداکثری ضربات از تکان های سرنشینان جلوگیری می کند و دوم ورود کمترین میزان صدا به داخل کابین.این نکات در کنار هم رانندگی در خیابان های شلوغ و پر از دست انداز پایتخت را به امری قابل تحمل تبدیل می کند.
 

هیوندای i10 در آزمایشات یورو ان کپ با دریافت 4 ستاره ایمنی یکی از خودروهای ایمن به شمار می رود که برای تولید وارد بازار ایران شده است.
 

 

در ادامه می توانید مشخصات فنی و رفاهی هیوندای i10 را در جدول ذیل مشاهده کنید.




 

 

برای تماشای گزارش تصویری تست هیوندای i10 کلیک کنید

 

برای اطلاع از شرایط فروش و قیمت خودروهای هیوندای در ایران ضمن مراجعه به نمایندگی های مجاز کرمان موتور در سراسر ایران می توانید از سایت اینترنتی این شرکت بازدید به عمل آورید.

 

کد خبر 73859

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha