کد خبر 73924
۶ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۴
چری، با تیگو7 به رقابت کره ای ها می رود

پرشین خودرو: شرکت خودروسازی چری را می توان نمونه ای موفق و سمبل حرکت خودروسازان مستقل چینی در حرکت به سمت جهانی شدن با رویکرد بهبود مستمر در تولید و طراحی محصولات جدید نامید.

به گزارش پرشین خودرو، نزدیک به 2 دهه پیش استارت فعالیت این خودروساز در شهر ووهو چین خورده شد و نخستین محصول تولیدی خودروی چری، کویین بود و در طول این مدت پیشرفت این برند به لحاظ تنوع و کیفیت تولید شگفت انگیز بوده است.
کمپانی چری از سال 2014 و با معرفی خودروهای کانسپت آلفا و بتا که به تولید مدل های تیگو5 و آریزو5 انجامید سبک و خط و مشی جدیدی را به وجود آورد، از سوی دیگر ارائه یک خودروی کانسپت جنجالی با نام TX که در نمایشگاه خودرو ژنو به عنوان یکی از مهم ترین و بزرگترین رویدادهای خودرویی که با حضور غولهای بزرگ برگزار می گردد توانست شگفتی بزرگی ایجاد نماید و به عنوان بهترین خودروی کانسپت معرفی گردد تا این برند چینی در مقابل غولهای پر مدعا عرض اندام نماید و از آینده درخشان خود سخن بگوید.
این کانسپت با توجه به استقبال بالا در دستور کار تیم مهندسی و طراحی بین المللی چری که از میان با تجربه ترین مهندسان بین المللی با ملیت های گوناگون انتخاب شده بودند قرار گرفت تا به تولید نهایی برسد ، در اصل این اقدام استراتژی چری برای نشان دادن توان مهندسی و طراحی بین المللی خود بود و در نهایت این خودروی مفهومی با نام تیگو7 شکل گرفت و تولید شد.
تیگو7 با خود سیستم های جدید و پیشرفته چری در تولید موتور و سیستم انتقال قدرت را همراه داشته است، قلب تپنده این خودرو با موتور 1.5 لیتری توربوشارژر که توسط شرکت معروف و صاحب نام اتریشی AVL طراحی گردیده، همواره دارای بهره وری بالا و مصرف سوخت پایین می باشد که در بسیاری از تست های این خودرو ذکر گردبده، همچنین گیربکس خودرو از نوع دو کلاچه می باشد که توسط یک شرکت معتبر آلمانی بنام گتراگ و همچنین شاسی این خودرو نیز توسط شرکت بریتانیائی لوتوس طراحی شده است.
تیگو7 را میتوان نمونه ای از حمله چینی ها به بازار خودروهای شاسی بلند نیمه لوکس نامید که مهمترین رقیب و صاحب این بخش بازار تا کنون کره ای ها با دو مدل اسپورتیج و توسان از برندهای کیا و هیندای می باشند که با توجه به اختلاف قیمت بیش از 50 میلیون تومانی و طراحی و آپشن ها، و گارانتی مشابه می تواند رقابت سختی را با رقبای کره ای آغاز کند.
گرچه باید تیگو7 را یک ساختار شکن چینی در ورود به بخش پر رقابت بازار نامید اما از سوی دیگر این روند پیشرفت، جسارت و اعتماد را در مورد این خودروساز باید ستود و قطعا تقاضای بازار مهمترین ملاک قضاوت می باشد. قسمتی از بازار که اکنون در دست کره ای ها است و کیفیت محصول و قیمت رقابتی می تواند از عوامل فروش مناسب آن به شمار رود.

کد خبر 73924

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha