کد خبر 73937
۶ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۹

پرشین خودرو: از ابتدای امسال تاکنون یکهزار و 28 قطعه شئ دارای ارزش تاریخی با همکاری یگان حفاظت میراث فرهنگی و نیروی انتظامی استان کشف شده است.

گزارش«پرشین خودرو»، محمود وفایی گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون پنج حفار غیرمجاز دستگیر و به مقامات قضایی تحویل داده شدند.

وی اظهار کرد: بتازگی نیروهای یگان حفاظت میراث فرهنگی استان کرمان حین گشت زنی در شهرستان رابر به یک دستگاه خودرو مشکوک و پس از بازرسی آن موفق به کشف 800 قطعه شئ عتیقه شدند.

وفایی ادامه داد: در همین رابطه 2 نفر قاچاقچی عتیقه دستگیر و برای طی مراحل قضایی تحویل نیروی انتظامی شدند.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان افزود: اشیای عتیقه کشف شده برای بررسی بیشتر تحویل کارشناسان اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان شد.

وی بیان کرد: سرقت و قاچاق آثار تاریخی، تجاوز به حریم این آثار و حفاری های غیرمجاز به عنوان مهمترین جرایم حوزه میراث فرهنگی محسوب می شود که یگان حفاظت اداره کل میراث فرهنگی استان کرمان در این زمینه فعالیت های موثری را انجام داده است.

وفایی با اشاره به وجود 40 پایگاه یگان حفاظت میراث فرهنگی در سراسر استان کرمان گفت: این حوزه با بهره‌مندی از حدود 200 نیروی آموزش دیده و مجرب، حفاظت از آثار تاریخی و محوطه های باستانی ثبتی و غیر ثبتی استان را بر عهده دارد.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان افزود: امیدواریم با همکاری دستگاه‌های انتظامی، امنیتی و قضایی، بیش از پیش شاهد کاهش جرایم حوزه میراث فرهنگی باشیم.

کرمان با پنج اثر ثبت جهانی، 700 اثر ثبت ملی و حدود هفت هزار جاذبه تاریخی و طبیعی به عنوان استانی تاریخی و قطب گردشگری شناخته می شود.

 

 

 

منبع: جام جم

کد خبر 73937

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha