کد خبر 73969
۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۸

پرشین خودرو: چین پس از ایتالیا دومین کشور جهان است که در فهرست میراث جهانی سازمان یونسکو دارای بیشترین آثار فرهنگی، بناها و اماکن طبیعی ثبت شده است.

گزارش«پرشین خودرو»،  نشریه معتبر نشنال جئوگرافیک 10 مورد از اماکن ثبت شده در فهرست جهانی سازمان یونسکو متعاق به چین را در گزارشی معرفی کرده است. هرچند که، 50 سایت چین در این فهرست ثبت شده اند.

اگرچه بناهایی مانند دیوار بزرگ چین و آثاری باستانی مانند ارتش مجسمه های گلی سربازان امپراتوری کین از شهرتی جهانی برخوردار بوده و نیاز به معرفی ندارند اما کشور پهناور چین یک معدن غنی از سایت های ثبت شده در فهرست جهانی سازمان یونسکو است که ندیدن آنها از نزدیک تاسف بار خواهد بود.

21 سایت چین را که در فهرست جهانی سازمان یونسکو ثبت شده اند در این گزارش تصویری ارائه می شود.

 


1 - دیوار بزرگ چین به طول بیش از 8050 کیلومتر. احداث این دیوار توسط امپراتور کین ، سرسلسله این امپراتوری در قرن سوم قبل آغاز میلاد آغاز شد.

 


2 - در این منطقه دیدنی استان هنان چین بیش از 3000 ستون ماسه سنگی سربرافراشته اند که قله آنها بر نهرها و آبشارها اشراف دارد.

 


3 - معابد و کاخ هایی که در دامنه های مرتفع کوهستان های وودانگ واقع شده اند نشانه معماری و هنر چینی به قدمت هزار ساله هستند.

 


4 - کوهستان کینگشنگ ، مهد مذهب تائوئیسم معابد زیادی را در خود جای داده است.

 


5 - روستای باستانی هانگکان با بناهایی سالم به قدمت چند قرن بازدیدکنندگانش را به سفر زمان می برد.

 


6 - کوه سونگشانگ مکانی مقدس محسوب شده و بناهای زیادی از جمله سه دروازه « که هان» از قدیمی ترین سازه های مذهبی چین و همینطور معابدی در این کوه وجود دارند.

 


7 - شهر ممنوع ، کاخ سلطنتی باشکوه چین برای چندین قرن از دوران سلسله امپراتوران مینگ تا پایان سلسله کینگ بوده و در قلب شهر پکن واقع شده است.

 


8 - در استان هبئیی ، معابد با معماری های متنوع و باغ های سلطنتی با منظره دریاچه ها، مراتع و جنگل ها چشم انداز زیبایی را به وجود می آورند.

 


9 - هزاران مجسمه سربازان از گل رس پخته در اندازه های طبیعی ، اسب ها و ارابه های برنزی در سال 1974 در سایت باستانی مقبره امپراتور کینشیهوانگ کشف شدند. با این حال، تردیدی نیست که هنوز آثار گرانبهای کشف نشده ای در این سایت باستانی پنهان مانده است.

 


10 - غارهای لونگمن در سواحل رودخانه «یی» شامل بیش از 2300 غار بوده که در صخره های گچی حفر شده اند. در این غارها حدود 110 هزار مجسمه سنگی بودا و بیش از 2800 سنگ نوشته وجود دارند.

 

 

منبع: جام جم

کد خبر 73969

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha