حرکت رو به رشد سایپا ادامه دارد

پرشین خودرو: در مجموع 2 سال گذشته سایپا توانسته است با مثبت کردن پارامترهای مهم خود در تولید، سود شرکت را 60 درصد افزایش دهد.

سیاوش صبور تحلیلگر بازار بورس ایران، در گفت وگو با خبرنگار پرشین خودرو، با اشاره به تغییر وضعیت شرکت سایپا در بازار سرمایه گفت: صنعت خودرو در 2 سال اخیر از نگاه عملیاتی از دو منظر تولید و قطعه سازی بعد از برجام شاهد رشد بوده و اتفاقات خوبی برای این صنعت و به ویژه سایپا افتاده است.
وی ادامه داد: البته در بخش خدمات شاهد بروز اتفاق خاصی نبودیم اما؛ خودروسازان در بخش تولید و مونتاژ پیشرفت های چشمگیری داشتند. تنوع محصولات بیشتر شده و افزایش قیمت چشمگیری نداشته ایم.
صبور، سودآوری سایپا در سال گذشته را خوب ارزیابی کرد و افزود: سایپا توانسته است با کنترل هزینه های خود و حفظ سهم بازار داخلی به سود مناسبی برسد.
این تحلیلگر بازار سرمایه خاطرنشان کرد: مجموعه ی هزینه های خودروسازان به بخش منابع انسانی و تامین قطعات منتهی می شود اما 2 پارامتر عمده هزینه بر نیز وجود دارد که اولی بحث هزینه های مالی مانند تسهیلات بوده که رقم بسیار بالایی است و دومی نیز هزینه های انتقال تکنولوژی و فن آوری است.
وی افزود: سایپا در سال 95 به ازای هر سهم خود 34 تومان هزینه مالی پرداخت کرده است که نسبت به سال قبل خود 70 درصد رشد را نشان می دهد.
صبور در پایان با تاکید بر این مطلب که هزینه های مالی به شرط هزینه شدن در تولید هر ساله جبران می شود گفت: امسال سایپا تسهیلات جاری خود را 1400 میلیارد تومان افزایش داده اما به دلیل اینکه هزینه فوق در چرخه تولید به کار گرفته شده است 60 درصد سود این شرکت را افزایش داده وخوشبختانه نسبت های مالی شرکت نیز بسیار بهتر از قبل شده است.

کد خبر 74056

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha