کد خبر 74092
۹ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۴

پرشین خودرو: رییس پلیس فتا استان کرمانشاه گفت: دانشجویی که اقدام به توهین و فحاشی نسبت به استاد دانشگاه خود نموده بود توسط پلیس فتا استان کرمانشاه شناسایی و دستگیر شد.

 

دستگیری مزاحم اینترنتی خانم استادبه گزارش«پرشین خودرو»، سرهنگ علی کریمی گفت: خانم جوانی  با در دست داشتن مرجوعه قضایی به پلیس فتا مراجعه و بیان داشت مدتی است شخصی ناشناس با ارسال پیام‌های توهین آمیز در شبکه‌های اجتماعی و به کار بردن الفاظ زشت به وی  و خانواده ایشان توهین می‌نماید که با توجه به  آزار روحی و روانی و مشکلات خانوادگی لذا تقاضای رسیدگی به پرونده را دارد.

این مقام انتظامی افزود: با توجه به اظهارات این شاکیه و اینکه ایشان از اساتید یکی از دانشگاه‌های معتبر استان بوده است کارآگاهان پلیس فتا تحقیقات گسترده خود را برای شناسایی مجرمین آغاز و ‌با اقدامات علمی و پلیس متهم را ‌که از دانشجویان شاکیه بود شناسایی و پس اخذ مجوز از مقام قضائی دستگیر و به این پلیس منتقل کردند.

وی گفت: متهم در مواجه با دلایل فنی ناچار به بیان حقیقت شد و انگیزه خود از مزاحمت‌های مکرر برای شاکیه را، کسب نکردن نمره قبولی در درس استادش به دلیل واهی درج نمره اشتباهی، ذکر کرد که در این خصوص پرونده تکمیل و متهم برای سیر مراحل قانونی به دادگاه معرفی شد.
 
رییس پلیس فتا استان کرمانشاه در پایان گفت:  در ماده 608 قانون مجازات اسلامی به صراحت بیان شده است که مجازات توهین به افراد از قبیل فحاشی و استعمال الفاظ رکیک چنانچه موجب حد قذف نباشد تا 74 ضربه شلاق و یا از  50 هزار تا یک میلیون ریال جزای نقدی خواهد بود. با دقت در مفاد این ماده مشخص می‌شود كه جرم توهین می‌تواند به شکل گفتار، کردار، نوشتار و حتی اشارات مختلف دست و چشم و نظایر آن باشد لذا ار هموطنان درخواست داریم قبل از هرگونه اقدام به عواقب کار خود بیندیشند  و  در صورت مواجه و یا مشاهده موارد مشکوک آن را از طریق سایت پلیس فتا به آدرسCyberpolice.ir بخش تماس با ما  در میان بگذارند.
 
 
 
 
 
 
منبع: باشگاه

 

کد خبر 74092

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha