کد خبر 74128
۹ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۱

پرشین خودرو: متاسفانه جریانی در کشور حضور و قدرت دارند که معتقدند زن باید در خانه بماند و لزومی ندارد سمت های اجرایی و دولتی داشته باشند.

به گزارش«پرشین خودرو»، نماینده پیشین مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به اینکه چندماهی به معرفی کابینه دولت دوازدهم از سوی رئیس جمهور باقی مانده است اصلاح طلبان در حال رایزنی هستند تا حداقل 3وزیر زن در این کابینه حضور داشته باشند. البته ما تمایل داشتیم که 5وزیر زن در کابینه باشد اما به هرحال اگر موافقت آقای روحانی برای حضور حداقل سه زن در کابینه و دو زن به عنوان معاون رئیس جمهور جلب شود، خود یک گام مفید و البته بزرگ است.


فاطمه راکعی فعال اصلاح طلب گفت: در چهار سال گذشته علی رقم تمایل آقای روحانی و پتانسیل شرای کشور بری حضور زنان در کابینه این اتفاق رخ نداد. زیرا فشارهای بیرونی از سوی دولت در سایه که همیشه وجود داشته است، مانع از آن شد که آقای روحانی برای وزارتخانه ای وزیر خانم انتخاب کنند.

وی ادامه داد: متاسفانه جریانی در کشور حضور و قدرت دارند که معتقدند زن باید در خانه بماند و لزومی ندارد سمت های اجرایی و دولتی داشته باشند. آنها برخلاف افکار عمومی و شرایط موجود تاکید دارند که زنان توانایی کافی برای حضور در سمت وزیر یا حتی مدیران ارشد را ندارند بهتر است نهادها زیر نظر مردان قرار بگیرد.

رئیس فراکسیون زنان جبهه مشارکت ادامه داد: اما واقعیت این است که طی سال های اخیر زنان نشان داده اند که نه تنها توانایی کمتر از مردان ندارند بلکه در بخش های مختلف به مراتب بهتر از جنس مخالف عملکر می کنند. ما امروز زنان متفکری را داریم که موفق شده اند تجربه قابل توجهی در حوزه سیاست، علم، فرهنگ، اقتصاد و... کسب کنند و صاحب نظر هستند.

راکعی تاکید کرد: انتظار حداقلی ما این است که 30 درصد از بخش های مختلف در اختیار زنان قرار بگیرد. نباید نادیده گرفت که امروز تلاش نهادهای اجتماعی که در حوزه زنان طی چند دهه اخیر فعالیت کرده بودند، به ثمر رسیده است و می توان به زنان اعتماد کرد. نمونه این اعتماد و نگرش مناسب و منطقی به زنان را می توان در نتیجه انتخابات شوراهای سیستان و بلوچستان می توان دید.

همچنین دبیرکل جمعیت زنان مسلمان نواندیش از تلاش اصلاح طلبان برای حضور زنان در کابینه دولت دوازدهم خبر داد و گفت: با توجه به اینکه چندماهی به معرفی کابینه دولت دوازدهم از سوی رئیس جمهور باقی مانده است ما در حال رایزنی هستیم تا حداقل 3وزیر زن در این کابینه حضور داشته باشند.  البته ما تمایل داشتیم که 5وزیر زن در کابینه باشد اما به هرحال اگر موافقت آقای روحانی برای حضور حداقل سه زن در کابینه و دو زن به عنوان معاون رئیس جمهور جلب شود، خود یک گام مفید و البته بزرگ است.

راکعی در پاسخ به این سوال که گزینه های پیشنهادی اصلاح طلبان چه کسانی هستند و برای کدام وزارتخانه ها معرفی شده اند اظهار کرد: بهتر است تا زمانی که رایزنی های ما نتیجه نداده است در خصوص اسامی این افراد و وزارتخانه ها صحبتی مطرح نشود اما مطمئن باشید که گزینه های پیشنهادی اصلاح طلبان افرادی هستند که علاوه بر تجربه اجرایی، در بخش علمی هم پیشگام بوده اند و قطعا می توانند در پیشبرد اهداف دولت تاثیرگذار باشند.
 
 
 
منبع: برترین ها
کد خبر 74128

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha