بازار رقابتی به نفع قطعه ساز و مشتری داخلی/ داخلی ها باید بخود بیایند

پرشین خودرو: چنانچه برای تولید خودروی جدید با برندی غیر از ایران خودرو و سایپا، بتوان از تمام ظرفیت های داخلی مانند قطعه سازی، نیروی انسانی و سایت های بی کار مانده استفاده کرد؛ همه منتفع خواهند شد.

آرش محبی نژاد دبیر انجمن تخصصی صنایع همگن نیرومحرکه و قطعه سازان خودرو، در گفت وگو با خبرنگار پرشین خودرو، ضمن اعلام این مطلب گفت: حضور برندهای خودرویی مطرح جهان بی شک به نفع کشور و صنعت خواهد بود.

وی ادامه داد: اگر تمامی شروط وزارت صنعت در تفاهمات خودرویی رعایت شود، همکاری های مشترک چه به صورت جوینت ونچر و چه در قالب عقد قراردادهای جدید، می تواند به صنعت خودروی کشور کمک شایان توجهی کند.

محبی نژاد خاطرنشان کرد: در 4 گانه وزارت صنعت به خوبی همه بایدها و نبایدهای تولید در داخل دیده شده است . قانون به صراحت سرمایه گذاری برای ایجاد سایت جدید را در حالیکه سایت های تولیدی غیر فعال و کمتر فعال در کشور وجود دارد را نفی می کند و این اتفاق خوبی است.

وی تاکید کرد: متاسفانه در سال های گذشته بسیاری از سرمایه گذاری های انجام شده توسط خودروسازان در زنجیره تولید قرار ندارند و یا با تمام ظرفیت کار نمی کنند و این تصمیم برای سپردن سایت های موجود به تولیدات جدید کار خوبی است.

دبیر انجمن صنایع همگن نیرومحرکه و قطعه سازان خودرو حضور برندهای جدید و تولید مستقل را در تضاد با منافع سایپا و ایران خودرو دانست و افزود: مطمئنا منافع بنگاهی این دو خودروساز زیر سوال می رود و ایشان از این اتفاق خوشحال نخواهد شد اما در بعد ملی با فرض اجرای شروط 4 گانه، این اتفاق باعث رقابتی شدن بازار تولید خودرو شده و به نفع مشتری و قطعه ساز داخلی است.

این فعال حوزه قطعه سازی گفت: با افزایش فضای رقابتی، داخلی ها نیز مجبور می شوند در این رقابت حضور پیدا کنند و بهانه های شورای رقابت نیز در خصوص انحصاری بودن صنعت خودرو کمتر می شود.

کد خبر 74440

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha