کد خبر 74895
۲۴ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۸
روند افزایشی قیمت خودرو در بورس

پرشین خودرو: در آخرین روز معاملات بورس تهران شاخص کل ۳۸ واحد رشد کرد و روند قیمت تعدادی از سهم‌ها صعودی شد ،خودرویی‌ها امروز برای دومین روز پیاپی در این هفته روند افزایشی داشته اند.

به گزارش پرشین خودرو، امروز چهارشنبه شاخص کل بازده نقدی و قیمتی بورس اوراق بهادار تهران از ابتدای باز شدن معاملات پس از فراز و فرودهایی در نهایت ۳۸ واحد نسبت به روز گذشته رشد کرد و به رقم ۷۹ هزار و ۴۶۵ واحدی رسید. همچنین شاخص کل هم‌وزن نیز پس از ۸۵ واحد رشد به رقم ۱۷ هزار و ۱۸۴ واحدی رسید.

شاخص آزاد شناور نیز پس از ۱۵۹ واحد رشد به رقم ۸۶ هزار و ۶۱۷ واحدی رسید و شاخص بازار اول و دوم هر یک به ترتیب ۲۲ و ۱۰۹ واحد بالا رفت.

در معاملات امروز نماد کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران با ۴۹ واحد تاثیر منفی روی شاخص بیشترین نقش را در نوسانات نزولی دماسنج بازار داشت در این نماد صد در صد عرضه‌ها مربوط به سهامداران حقیقی و نزدیک به ۳۵ درصد از خریدها مربوط به سهامداران حقوقی بود. همچنین گسترش نفت و گاز پارسیان و پتروشیمی شازن نیز هر یک به ترتیب ۲۱ و ۱۵ واحد تاثیر کاهشی روی نماگر بازار داشتند.

در طرف مقابل، پارس خودرو با ۲۱ واحد تاثیر مثبت بیشترین نقش افزاینده را روی دماسنج بازار سرمایه داشت و علاوه بر این سرمایه‌گذاری گروه توسعه ملی، پالایش نفت بندرعباس و آسان‌پرداخت پرشین نیز به تقویت‌شان کمک کردند.

خودرویی‌ها امروز برای دومین روز پیاپی در این هفته روند افزایشی در قیمت سهامشان را در پیش گرفتند به طوری که در تعدادی از سهام‌ها همچون پارس‌خودرو و ایران‌خودرو دیزل شاهد صف خرید بازیگران بازار سرمایه بودیم. در نماد پارس‌خودرو ۷۹ درصد از عرضه‌ها مربوط به حقیقی‌ها و حدود ۹۶ درصد از خریدها نیز مربوط به حقیقی‌ها بود.

همچنین در ایران‌خودرو دیزل ۷۱ درصد از خریدها را حقیقی‌ها بر عهده گرفتند و مابقی مربوط به حقوقی‌ها بود. تعدادی از نمادهای گروه فلزات اساسی نیز امروز نسبت به روزهای گذشته با رشد بیشتری همراه بودند هر چند که تعداد زیادی از نمادهای این گروه با روند کاهشی در قیمت پایانی مواجه شدند. در گروه محصولات غذایی نیز روند قیمت سهم‌ها بیشتر صعودی بود و در بخشی از نمادها همچون شهد ایران در ساعاتی از معاملات شامل صف خرید بودیم. همچنین قندی‌ها نیز امروز در بیشتر نمادها شاهد روند رشد بودند هر چند که نماد شهد در این گروه نزدیک به ۵ درصد از قیمت پایانی‌اش نسبت به روز گذشته افت داشت.

ارزش معاملات بورس تهران به رقم ۱۳۱ میلیارد و ۴۱۷ میلیون تومان رسید که این رقم ناشی از دست به دست شدن ۸۰۱ میلیون و ۸۹۱ هزار سهم و اوراق مالی قابل معامله طی ۳۸ هزار و ۱۷۶ نوبت داد و ستد بود. علاوه بر اینها شاخص کل آیفکس نیز امروز توانست ۶.۶ واحد رشد کند و در تراز ۹۰۲.۴ بایستد. ارزش معاملات فرابورس ایران به رقم ۵۵ میلیارد و ۹۵۵ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان بالغ شد که این رقم ناشی از دست به دست شدن ۱۸۶ میلیون و ۳۵۵ هزار سهم و اوراق مالی قابل معامله طی ۲۴ هزار و ۱۰۷ نوبت داد و ستد بود.

ایسنا

کد خبر 74895

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha