خط و نشان چری با تیگو7 برای مدعیان بازار شاسی بلندها

پرشین خودرو: ابتدای سال 96 بود که در یکی از پیست های اتومبیل رانی شانگهای فرصت تست جدیدترین محصول چری یعنی تیگو7 را به دست آوردیم ...

به گزارش خبرنگار پرشین خودرو، با گذشت چند هفته از گزارش رانندگی با تیگو7 در چین، 3 دستگاه تیگو7 گذر موقت را در مسیری زیبا و سخت آزمایش کردیم که گزارش این تست را در ادامه می خوانید.

سفر با خودروی شخصی به نظرم یکی از لذت بخش ترین کارهای دنیاست حالا این لذت را با سواری گرفتن از یکی از اولین ها در بازار خودروی ایران در نظر بگیرید.3 دستگاه تیگو7 در رنگبندی آبی، قرمز و سیاه با پلاک گذر موقت و صفر کیلوتر انتظار ما را می کشید تا سفری 500 کیلومتری به شمال کشور را تجربه کنیم.

با انتخاب تیگو7 آبی رنگ (که به نظرم زیباترین رنگ این محصول بود؛نظر شخصی) سفر ما به شمال کشور شروع شد. مسیری که برای این سفر تعیین شده بود از جاده هراز می گذشت که البته در میانه راه چالشی سخت برای شاسی بلند چری در نظر گرفته شده بود. برنامه به صورتی تنظیم شده بود که در میانه ی راه با عبور از جاده ای سنگلاخی به اطراف سد لار برویم و تیگو7 را در راه های سخت کوهستانی بیازمائیم.

چالش بعدی تیگو7 های گذر موقت، 2 شاسی بلند کره ای بود که برای رقابت با این محصول جدید چینی لحظه شمار می کردند.کیا اسپورتیج و هیوندای توسان 2 همسفر کره ای ما در این سفر بودند.

اگر از بحث طراحی ظاهری تیگو7 که در گزارش قبل به طور کامل پرداخته ایم، بگذریم تیگو7 در بحث فنی و امکانات رفاهی حرف های بسیاری برای گفتن در بازار خواهد داشت.هر چند که در بحث طراحی بیرونی هم تیگو7 با استفاده از زبان طراحی جدید چری بسیار پرقدرت و متفاوت نسبت به محصولات پیشین چری ظاهر شده است و شمه هایی از کانسپت 2030 را به نمایش گذاشته است.

کراس اوور تیگو7 با پیشرانه ی 1.5 لیتری توربوشارژ نشانه ای از سرعت بسیار زیاد صنعت خودروی چین در توسعه و پیشرفت است، خصوصا وقتی تیگو7 را با نخستین محصولات چری مقایسه می کنیم بیشتر به آینده روشن این خودروساز چینی ایمان می آوریم.

در تست تیگو7 که از هوای گرم و خشک تهران تا هوای مرطوب شمال ادامه داشت به خوبی پیشرفت تکنولوژی صنعت خودروی چین را لمس کردیم، حتی اگر بخشی از این تکنولوژی بومی نباشد باز هم دست یافتن چشم بادامی های آسیا در این فرصت کم آینده ای درخشان را پیش روی این تازه واردان صنعت خودرو قرار می دهد و باز آه از نهاد ما در می آورد و این را به یاد ما می آورد که راهی که چین امروز می پیماید، کره ای ها قبلا آزموده اند و نتیجه آن حضور خودروسازان کره ای در کشورهای پیشرفته و بازار های اروپایی است، جایی که چینی ها هم به زودی به آن خواهند رسید و باز ما در همان نقطه که بودیم ایستاده ایم.

دلیل اینکه آینده ای هم تراز با صنعت خودروی کره جنوبی برای چینی ها قائل هستیم حضور 2 خودروی اسپورتیج و توسان از دو شرکت نامدار کیا و هیوندای در این تست رانندگی 500 کیلوتری بود که در بسیاری از موارد تیگو7 عملکرد بالاتری نسبت به این رقبای پر قدرت از خود نشان می داد.هم از نظر فنی هم از منظر امکانات رفاهی و آپشن های به کار رفته در خودرو.تا جایی که در مسابقه ی درگی که بین تیگو7 و 2 شاسی بلند کره ای در دریاکنار بابلسر و هتل سالاردره در ساری برگزار شد، برنده بر خلاف انتظار خودرویی نبود جز کراس اوور تیگو7 آن هم با فاصله ای قابل اعتنا!

کراس اوور پرچمدار چری با موتور 1500 سی.سی و قدرت 147 اسب بخاری که با گیربکس 6 سرعته دوبل کلاچ تلفیق شده است به خوبی اتاق 1440 کیلوگرمی را به حرکت در می آورد.پایداری خوب تیگو7 در پیچ های تند جاده ی هراز و فرمان پذیری بسیار عالی از نکات مثبت این خودرو به شمار می رفت.

نکته ی جالب توجه این تست ورود ما از جاده ی هراز به سمت سد لار بود، جاده ای به طول تقریبی 5 کیلومتر و کاملا سنگلاخی با پستی و بلندی های طبیعی که برای خودروهای ویژه ی آفرود بسیار مناسب است.تیگو7 با وجود تک دیفرانسیل بودن به خوبی از پس این جاده تمام سنگلاخی برآمد و فقط ضرباتی که ناشی از سطح فوق العاده ناهموار جاده بود به سرنشینان عقب وارد می شد.البته ذکر این نکته ضروری است که تیگو7 اصولا برای چنین کاربری ساخته نشده است ولی با این حال از این آزمایش سربلند بیرون آمد.

از بحث های فنی خودرو که بگذریم باید به نکاتی درباره ی امکانات رفاهی پرچمدار چری اشاره کنیم. تیگو7 به آپشن هایی مجهز است که در نسخه های لوکس خودروهای کره ای در بازه ی قیمت 170 میلیونی مشاهده می کنیم.خودروسازان چینی با الگوبرداری از کره ای ها در به کار بردن آپشن های مختلف در خودرو به خوبی توانسته اند نظر علاقه مندان خودروهای شاسی بلند را به خود جلب کنند.

وقتی سوار تیگو7 شدم و با کابین متفاوت و شیک آن وسقف پانارومیک خودرو مواجه شدم، ناخودآگاه به یاد تیزری افتادم که نماینده چری چندی قبل در یکی از مجتمع های تجاری پایتخت ساخته بود.در آن تیزر با پوشاندن لوگوی چری از بازدیدکنندگان درخواست می شد تا نام برند سازنده خودرو را حدث بزنند.نظرات مردم بسیار جالب بود.از خودروساز معروف آلمانی ب.ام.و تا تویوتا و لکسوس و فولکس واگن به عنوان سازنده این خودرو نام برده شد!و تنها شرکتی که اشاره بدان نشد همین چری بود.به احتمال قوی شما هم اگر جای بازدیدکنندگان آن تیزر بودید، نمی توانستید ساخت این خودرو را به سازندگان چینی نسبت دهید.

کابین خودرو با طراحی زیبا و جانمایی امکانات در قابل دسترس ترین نقاط برای راننده، صندلی ها با روکش چرم قهوه ای و داشبوردی که از متریال فوق العاده با کیفیتی ساخته شده است و با هماهنگی کامل با سایر اجزای کابین قرار دارد، در کمتر خودرویی با این قیمت قابل مشاهده است.

دوربین 360 درجه، سقف پانارومیک برقی، ایربگ های جانبی و پرده ای، سنسور پارک عقب و جلو، کروز کنترل، سنسور باران، روشنایی اتوماتیک چراغ ها، فرمان برقی و آیینه های برقی با گرم کن تنها بخشی از از امکانات رفاهی این کراس اوور خوش ساخت چینی است که بنا بر شنیده ها تا پایان تابستان از سوی مدیران خودرو به عنوان شریک تجاری و نماینده رسمی محصولات چری در ایران به بازار عرضه خواهد شد.

قیمتی که برای این شاسی بلند پرامکانات در نظر گرفته شده گویا 130 تا 140 میلیون تومان است که البته به صورت دقیق هنوز اعلام نشده است ولی تجربه نشان داده است که شرکت مدیران خودرو همواره با ارائه شرایط فروش منعطف و متنوع خود بازار گسترده ای را به دست می آورد که به عنوان نمونه می توانیم به فروش بالای 15 هزار دستگاهی تیگو5 اشاره کنیم.

در کنار شرایط فروش منعطف مدیران خودرو نکته ای که نباید از آن غافل شد، ترکیب موتوری قدرتمند با توربوشارژ و طراحی به روز اروپایی-آسیایی در کنار آپشن های متنوع کراس اوور چری تیگو7 است که اگر نگوییم از نمونه های کره ای بیشتر است یقینا کمتر نیست. ضمن اینکه نباید اختلاف حداقل 50 میلیونی با محصولات هم رده ی کره ای تیگو7 را نادیده بگیریم.

مواردی که در بالا به آن اشاره شد در کنار خدمات پس از فروش مناسب و گستردگی نمایندگی های برند چری در سراسر کشور باعث می شود که بازار خوبی را برای این محصول تازه وارد متصور باشیم.محصولی که با ورود آن به بازار و آغاز فروشش شاهد رقابت تنگاتنگ مدعیان سگمنت کراس اوورهای بازار خواهیم بود.

در جدول ذیل می توانید مشخصات فنی و امکانات رفاهی تیگو7 را مشاهده نمایید.

کد خبر 75427

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • كسرى ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۶/۰۴/۰۷
    0 0
    مدیران خودرو اگه طمع نمیكرد وقیمت تیگو ٥ را روى ٩٩ تومن نگه میداشت الان با تیگو ٧ میتونست با قیمت ١١٠ بازار رو تو دست یعنى بازارى كه تو دست تیوولى كپچر وجدیدا ٢٠٠٨ هست واقعا كى به اینا خط میده