تلاش رنو-نیسان برای تبدیل شدن به پرفروش ترین خودروساز جهان

پرشین خودرو: گروه خودروسازی رنو-نیسان به‌ احتمال فراوان، تا پایان سال جاری میلادی جایگاه نخست پرفروش‌ترین کمپانی خودروساز جهان را از آن خود خواهد کرد.

به گزارش پرشین خودرو، بر اساس آخرین گزارش مؤسسه‌ی تحلیل بازار خودروی جاتو، کمپانی فولکس‌واگن با فروش ۳.۳۲ میلیون دستگاه خودرو در ۴ ماه اول سال ۲۰۱۷ به‌عنوان پرفروش‌ترین خودروساز جهان به‌حساب می‌آید. کمپانی‌های تویوتا و رنو-نیسان به ترتیب با فروش ۳.۰۶ و ۳.۰۲ میلیون دستگاه خودرو، پس از فولکس‌واگن در جایگاه‌های دوم و سوم قرار دارند. درحالی‌که آمار اعلام‌شده به نظر منطقی است و شرایط بازار نیز بر این اعداد و ارقام صحه می‌گذارد، به اعتقاد کارلس گوسن، مدیرعامل گروه خودروسازی رنو-نیسان، ممکن است این شرکت تا پایان سال جاری میلادی جایگاه اول پرفروش‌ترین خودروساز را از آن خود کند.

کارلس گوسن که چند روز پیش، در اجلاس سالانه سرمایه‌گذاران کمپانی رنو- نیسان سخنرانی می‌کرد، دراین‌باره گفت:

از آغاز سال میلادی، ما همواره در بین ۳ شرکت پرفروش خودروساز جهان بوده‌ایم و انتظار داریم تا اواسط سال جاری با کنار زدن فولکس‌واگن، به جایگاه نخست دست‌ یابیم.

کارشناسان بازاریابی از جمله فیلیپ مونز از مؤسسه‌ی جاتو، معتقد هستند که کمپانی رنو-نیسان طی ماه‌های پیش رو با افزایش میزان فروش سالانه خود، رقابتی تنگاتنگ و نفس‌گیر با دیگر رقبا خواهد داشت. هرچند این عامل دلیلی بر صعود در جدول پرفروش‌ترین خودروسازان در سال جاری میلادی نخواهد بود.

از ژانویه تا آوریل امسال، کمپانی رنو-نیسان که اخیرا بخش زیادی از سهام شرکت میتسوبیشی را تصاحب کرده است، رشد ۸ درصدی در تعداد خودروهای تحویلی به مشتریان داشته است. این در حالی است که در مدت مشابه، تویوتا ۶ درصد رشد داشته و فولکس‌واگن ۱ درصد کاهش در این حوزه تجربه کرده است. در این میان، خانواده‌ی اینفینیتی با رشد ۲۴ درصدی در میزان فروش، موفق‌ترین برند گروه خودروسازی رنو-نیسان است و محصولات برند رنو با ۱۰ درصد رشد، در جایگاه دوم بالاترین رشد فروش قرار دارند. همچنین خودروهای با برند نیسان و داچیا ۷ درصد، لادا ۸ درصد و میتسوبیشی ۵ درصد افزایش فروش تجربه کرده‌اند.

x-trail

نیسان X-Trail

به‌جرئت می‌توان گفت این رشد فروش در تمامی محصولات گروه خودروسازی رنو-نیسان مدیون بخش خودروهای شاسی‌بلند این شرکت است. این غول خودروسازی، با در اختیار داشتن سهم ۱۲ درصدی از فروش خودروهای شاسی‌بلند دنیا، پیشتاز این کلاس خودرویی است. همچنین با تولید نیسان X-Trail، لقب پرفروش‌ترین شاسی‌بلند جهان در اختیار این برند است. داچیا داستر و رنو کوئید نیز از دیگر محصولات پرفروش این گروه خودروسازی به شمار می‌آیند.

کد خبر 75431

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha