کد خبر 75553
۴ تیر ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۹
جابجایی رایگان نمازگزاران در روز عید فطر

پرشین خودرو: معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران گفت: با تمهیدات پیش بینی شده شهرداری تهران حمل و نقل نمازگزاران در روز عید سعید فطر به سهولت و بدون دریافت هیچ‌گونه وجهی انجام می‌شود.

به گزارش پرشین خودرو، مجتبی عبدالهی معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران  با اشاره به تمهیدات لازم برای عید سعید فطر اظهار داشت: بعد از نماز مغرب و عشاء و اعلام عید سعید فطر جشن مغفرت را در سطح تهران برگزار می‌کنیم و همچنین نورافشانی در نقاط مختلف شهر را پیش‌بینی کرده‌ایم.

وی با اشاره به اینکه برنامه‌هایی برای حمل و نقل و جابه جایی نمازگزاران پیش‌بینی شده است، تصریح کرد: از ساعت 5 صبح روز عید سعید فطر اتوبوس‌هایی در میادین و مساجد محله‌های شهر تهران آماده انتقال و جابه جایی نمازگزاران به مصلی امام خمینی(ره) هستند.

عبدالهی در ادامه تصریح کرد: شهروندانی که برای شرکت در نماز روز عید فطر از مترو استفاده می‌کنند برای اینکه فاصله کمتری را تا شبستان طی کنند باید در ایستگاه مصلی پیاده شوند.

وی با اشاره به جا به جایی نمازگزارانی که توانایی جسمی کافی ندارند، گفت: تاکسی‌هایی را در نقاط منتهی به مصلی مستقر کرده‌ایم تا جانبازان و معلولان را به مصلی منتقل کنند، ضمن اینکه داخل مصلی ون‌ها و تاکسی‌هایی هم برای انتقال و جا به جایی سالمندان به شبستان در نظر گرفته شده است.

عبدالهی در ادامه بیان کرد: ایستگاه‌های فرهنگی را در اطراف مصلی برای اهدای جوایزی به سال‌ اولی‌هایی که برای اقامه نماز عید فطر به مصلی امام خمینی (ره) می‌آیند پیش‌بینی کرده‌ایم.

وی با اشاره به تخصیص پارکینگ‌هایی برای پارک اتومبیل نمازگزاران در روز عید سعید فطر گفت: برای کسانی که با اتومبیل شخصی خود به مصلی امام خمینی(ره) می‌آیند پارکینگ هایی را پیش‌بینی کرده‌ایم که از جمله آن‌ها می‌توان به پارکینگ بنیادمستضعفان، مجموعه پادگان جنوب خیابان شهید بهشتی اشاره کرد.

عبدالهی در پایان تاکید کرد:‌ نمازگزاران باید سعی کنند از وسایل حمل و نقل عمومی برای رفت و برگشت آسان خود استفاده کنند.

معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران گفت: با تمهیدات پیش بینی شده شهرداری تهران حمل و نقل نمازگزاران به سهولت و بدون دریافت هیچ‌گونه وجهی انجام می‌شود.

کد خبر 75553

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha