صنعت قطعه سازی صدقه نمی خواهد اما حمایت ویژه می طلبد

پرشین خودرو: وقتی قرار است 30 درصد از تولیدات این تازه واردها وارد بازار صادراتی و جهانی شود، اولین کار برای رسیدن به این مهم افزایش کیفی محصول است که بخشی از آن به قطعه سازان مربوط می شود.

رضا رضایی رییس انجمن قطعه سازان ایران، در گفت وگو با خبرنگار پرشین خودرو، ضمن بیان این مطلب گفت: امروزه دنیای خودرو دنیای الکترونیک و دیجیتال است و هر کشوری که در صنعت خودرو فعالیت می کند باید از بخش های نوین نیز بهره مند شود.

وی ادامه داد: برای داشتن توانایی رقابت پذیری در بازار خودرو و همچنین راه یابی به بازار های جهانی باید بتوانیم رضایت مشتریان را بالا برده و امکانات بیشتری به خریدراران ارائه کنیم.

رضایی تاکید کرد: خوشبختانه در سال های اخیر در ایران نیز توجه ویژه ای به بخش های اکسسوری و آپشن خودروها شده است و همکارانی از میان قطعه سازان نیز در بخش ای ام اس، مالتی پلکس و قطعات الکترونیکی وارد کار شده اند و به تازگی نیز خط تولید یک سیستم مالتی مدیا در منطقه اقتصادی فرودگاه پیام آغاز شد که خبر خوبی بود.

رضایی با اشاره به قراردادهای جدید جوینت ونچر در کشور و لزوم بالا بردن توانایی قطعه سازان برای تولید قطعات مورد نیاز خودروهای جدید، گفت: همکاران قطعه ساز ما برای اینکه بتوانند پاسخ نیاز های خودروهای تازه وارد را بدهند باید در ارتقا کیفیت تولیدات داخل بیشتر تلاش کرده و به این مهم توجه داشته باشند که بومی سازی 40 تا 60 درصد از خودروهای جدید توسط ایشان باید محقق شود.

رییس انجمن قطعه سازان ایران در مورد چینی بودن بخش اعظمی از تولیدات الکترونیکی داخلی گفت: هیچ اشکالی در این کار وجود ندارد زیرا این دقیقا همان کاری است که 18 سال پیش خود چینی ها انجام دادند و حالا می توانند تکنولوژی صادر کنند.

وی تصریح کرد: مونتاژ کنندگان دو دهه پیش شرق آسیا در سال 95 بیش از 20 هزار دستگاه خودرو صادر می کند و این نشان می دهد که اگر راه را درست رفته و برنامه ریزی خوبی داشته باشیم، ما نیز می توانیم چنین اتفاقی را بسیار زودتر از چینی ها رقم بزنیم.

رضایی به لزوم حمایت دولت از قطعه سازان اشاره کرد و افزود: صنعت قطعه سازی کشور سومین صنعت موثر در GDP کشور است که این سهم وتاثیر می تواند بیشتر شود. ما نیاز به صدقه دولت نداریم بلکه نیاز به حمایت های قانونی داشته و باید برای ما همان شرایطی فراهم شود که توسط چین، ژاپن و آمریکا برای قطعه سازانشان صورت گرفت.

وی خاطرنشان کرد: بیمه، مالیات، بازار سرمایه و معافیت های گوناگون می توانند هزینه های نوآوری در صنععت قطعه سازی را تامین نمایند بنابراین دولت می تواند به صورت ویژه قطعه سازان را با ساز و کارهای قانونی حمایت کرده و راه سرمایه گذاری در سخت افزار این صنعت را آسان کند.

کد خبر 75660

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha