نسخه‌ی ویژه‌ای از فورد موستانگ معرفی شد

پرشین خودرو: شرکت سالین اقدام به رونمایی از مدلی ویژه از فورد موستانگ کرد که Championship Edition نام دارد و تنها ۳۰ دستگاه از آن تولید خواهد شد.

به گزارش پرشین خودرو، سالین همواره در طول حیات خود به ساخت خودروهای قدرتمند و پر سر و صدا مشهور بوده است. این شرکت ضمنا یکی از برترین تیونرهایی است که روی فورد موستانگ کار می‌کنند اما چند وقت پیش بود که فعالیت این شرکت به دلیل مشکلات مالی و ورشکستگی ناشی از آن متوقف شده بود. با این وجود سالین دوباره در سال ۲۰۱۶ فعالیت خود را آغاز کرد و اقدام به معرفی مدلی جدید از موستانگ و همچنین تولید هفت دستگاه از سوپر اسپرت S7 LM  کرد. هر چند با وجود معرفی این مدل ها نیز این شرکت همچنان درگیر مشکلات مالی است. با این وجود سالین، همچنان در زمینه‌ی تولید خودروهای قدرتمند فعالیت می‌کند  و حالا اقدام به معرفی نسخه‌ای بسیار ویژه از فورد موستانگ کرده است که به طور ویژه‌ای اشاره به همکاری سالین و General Tire دارد.

فورد موستانگ Championship Edition

این خودرو برای پاسداشت ۳۰ سال همکاری سالین و General Tire ساخته شده که  از سال ۱۹۸۷ آغاز شده است. این دو شرکت توانستند با همکاری یکدیگر برنده‌ی مسابقات استقامتی SCCA ESCORT شوند. حال سالین با همکاری این شرکت تایرسازی نسخه ای خاص از فورد موستانگ را تولید کرده است که به نوعی نمایانگر خودرویی است که ۳۰ سال پیش در مسابقات برنده شده بود. از این نسخه‌ی خاص تنها به تعداد محدود ۳۰ دستگاه تولید خواهد شد و قیمت هر دستگاه از آن نیز ۸۷ هزار دلار است.

این موستانگ، دارای یک رنگ آمیزی خاص است که شبیه به خودروهای مسابقه ای خواهد بود. اما خاص بودن این مدل تنها به رنگ آمیزی و یا ظاهر آن محدود نیست چون سالین، مثل همیشه، اقدام به تقویت پیشرانه‌ی خودرو کرده است. با نصب یک سوپر شارژر بزرگ ۳.۲ لیتری از نوع خنک شونده با آب، قدرت خروجی پیشرانه به عددی بین ۷۳۰ تا ۷۵۰ اسب بخار می‌رسد. این سوپر شارژر ساخت خود سالین است و قدرت تولیدی آن را می‌توان بر حسب اینکه خودرو می‌خواهد در خیابان یا در پیست مسابقه استفاده شود، تغییر داد.

سالین موستانگ

این خودرو همچنین در نسخه‌ی خیابانی خود دارای سیستم اگزوز سفارشی و اهرم دنده‌ی مسابقه‌ای است که فاصله‌ی تعویض دنده‌ی کوتاه‌تری دارد. در نسخه‌های مخصوص پیست، علاوه بر موارد ذکر شده در بالا، صندلی‌های ردیف عقب حذف شده‌اند و از کمربند ایمنی چهار نقطه‌ای استفاده شده است. همچنین در نسخه‌ی مسابقه‌ای، میله‌های تقویت بدنه و رادیاتور بزرگ‌تر، به سیستم خنک کننده‌ی سوپرشارژر، کمک خواهد کرد. سالین اقدام به بهینه سازی سیستم تعلیق خودرو نیز کرده و از فنرهای برند Racecraft استفاده کرده است. 

سالین موستانگ

تمامی این خودروها دارای رنگ‌آمیزی مسابقه‌ای کلاسیک هستند که شامل رینگ‌های سفید یا مشکی به همراه نوارهای زد روی بدنه است. این خودرو با نام کامل General Tire Limited Edition Saleen Mustang به بازار عرضه خواهد شد و تولید آن از ماه سپتامبر آغاز می‌شود. سالین اولین رونمایی رسمی از این موستانگ را همین ماه انجام خواهد داد گرچه تاریخ دقیق رونمایی اعلام نشده است.

 

 

 

زومیت

کد خبر 75767

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha