کد خبر 75831
۱۰ تیر ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۹
120 هزار کامیون بالای 35 سال در ناوگان کشو

پرشین خودرو: ایران در حالی تعداد زیادی کامیون با عمر بالای 35 سال دارد که می تواند هزینه بالای سوخت این ناوگان فرسوده را صرف جایگزینی آنها و افزایش بهره وری ناوگان کند.

به گزارش  پرشین خودرو،  بر اساس آمار سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، بیش از 120 هزار دستگاه کامیون با عمر بالای 35 سال در کشور فعالیت می‌کنند که با توجه به مصرف بسیار بالای سوخت آن‌ها، میزان بهره‌وری این ناوگان بسیار پایین است.

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با بیان اینکه کامیون‌های فرسوده سالانه بیش از 80 هزار لیتر سوخت از دولت دریافت می‌کنند، تصریح کرد: این در حالی است که اگر نصف این مبلغ، یعنی 50 میلیون تومان به کامیون قدیمی داده شود کنار می‌رود و کسی که در مجموعه باقی می‌ماند می‌تواند کار کند و بهره‌برداری مناسبی داشته باشد.

داود کشاورزیان با اشاره به فعالیت کامیون‌هایی با عمر بالای 35 سال در کشور گفت: عرضه مازاد در حمل و نقل داخلی باعث شده که سرمایه‌گذاری برای کامیون غیراقتصادی باشد، همچنین هم اکنون بهره‌وری کامیون نیز به شدت کاهش یافته است.

وی درباره‌ رقابتی‌کردن نرخ حمل و نقل بار در ایران و بهره‌وری از کامیون، افزود: نبود واردات کامیون بر این مشکل دامن زده است، نرخ کامیونی که در دنیا 250 میلیون تومان است در ایران حدود 450 میلیون تومان بوده و در حالی از غیر رقابتی‌بودن کرایه‌ها صحبت می‌شود که به دلیل ارزانی سوخت، کرایه کامیون‌های ایرانی از کامیون‌های خارجی کمتر است.

کد خبر 75831

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha