کد خبر 76928
۲۷ تیر ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۵
هند در بخش ریلی ایران سرمایه گذاری می کند

پرشین خودرو: رئیس اتاق بازرگانی ایران و هند گفت: هندی ها همزمان با انجام سرمایه گذاری در بندر چابهار در حال بررسی امکانات و زیرساخت های ریلی کشور برای سرمایه گذاری هستند.

به گزارش  پرشین خودرو،  ابراهیم جمیلی در گفتگو با شبکه اطلاع رسانی مانا اظهار داشت: هند به دنبال این است که بتواند از طریق ترانزیت از ایران به بازارهای افغانستان، آسیای میانه، عراق و سوریه راه پیدا کند. این فرصتی است که همزمان با هند، ایران و دیگر کشورهای منطقه بویژه کشورهای حوزه CIS از آن متنفع خواهند شد.
به گفته وی ایران در نظر هندی ها بهترین، کوتاه ترین و با صرفه ترین راه در جهت توسعه بازارهای این کشور در منطقه است.
جمیلی با اشاره به کریدورهای شمال-جنوب و شرق- غرب عبوری از ایران خاطرنشان کرد: هندی ها نیم نگاهی نیز به دسترسی به بازار اروپا از طریق ایران دارند به همین دلیل همزمان با انجام سرمایه گذاری در بندر چابهار در حال بررسی امکانات و زیرساخت های ریلی کشور نیز هستند.
وی افزود : خوشبختانه هند در زمینه ریلی دارای تکنولوژی مناسبی است که ضمن بِروز بودن به نسبت دیگران ارزانتر و به صرفه تر است.
رئیس اتاق بازرگانی ایران و هند سرگرفتن این سرمایه گذاری را به توافقات دولت های دو کشور منوط دانست و تصریح کرد: اگر این توافق صورت بگیرد و پروژه کلید بخورد ایران به چهارراه تجارت بین المللی تبدیل خواهد شد.
جمیلی درباره بندر چابهار، زمینه فعالیت هند در این بندر و چرایی طولانی شدن سرمایه گذاری این کشور در تنها بندر اقیانوسی ایران نیز گفت: هند در بندر چابهار به دنبال حمل و نقل کالای فله است اما متاسفانه فرآیند جذب سرمایه گذاری ها در کشور ما بسیار کُند است به همین دلیل کار به موقع انجام نمی شود. در بندر چابهار نیز با همین مشکل روبرو هستیم. به همین منظور دولت باید برای جذب هر چه بیشتر سرمایه گذاری ها روند تصمیم گیری ها در این زمینه را سرعت ببخشد و موانع را رفع کند.

کد خبر 76928

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha