تلاش برای اجرایی شدن خودروهای خودران در فرانکفورت

پرشین خودرو: کمپانی خودروسازی «کانتیننتال» که طرح‌های مفهومی برای بهبود صدا و امنیت خودروها دارد، در تلاش است که کانسپتی از یک خودروی خودران را در مرکز فرانکفورت به راه اندازد و از این طریق، این خودروی بدون راننده را در محیط شهری حرکت دهد.

به گزارش پرشین خودرو،  به نقل از گیزمگ، وسیله نقلیه‌ای که در آزمایش مرکز فرانکفورت مورد استفاده قرار خواهد گرفت، خودروی نمایشی Continental Urban mobility Experience یا همان CUbEاست.

فناوری‌های مختلفی که در این خودرو به کار رفته‌اند، نسخه‌های پیشرفته سیستم‌های کمک راننده و حسگرهایی هستند که از قبل در خودروها و وسائل نقلیه تولید شده در زمان فعلی یافت می‌شدند. در حال حاضر از این فناوری‌ها برای تولید قابلیت‌های تمام خودکار این خودرو استفاده شده است.

کمپانی «کانتیننتال» اعلام کرده است که از جمله قابلیت‌های این خودرو می‌توان به حسگرهای لیزری به کار رفته در آن اشاره کرد. همان گونه که انتظار می‌رود خودروهای خودران به طور کامل بخشی از اقتصاد مشترک در قالب تاکسی‌های رباتیک شوند، کانتیننتال معتقد است که حتی تمرکز بیشتری روی فضاهای داخلی خودرو خواهد بود. فضای داخلی این خودرو بسیار راحت است و در عین حال از موادی مقاوم و ضد خراش در برابر سایش مواد در ساخت آن استفاده شده است.

کمپانی «کانتیننتال» معتقد است که تاکسی بدون راننده به عنوان یک برنامه بدیهی برای خودروهای خودران به ویژه در شهرهایی چون برلین است. سازندگان آن اعلام کرده‌اند که این خودرو روزانه قادر است در سه سفر خود در طول روز تا 20/2 کیلومتر حرکت کند. در نتیجه، زمانی که این خودرو در خیابان‌ها تردد نمی‌کند، بیشتر روز بی‌استفاده هستند و در کنار خیابان، داخل پارکینگ و در پارکینگ خودروها پارک می‌شوند.

خودروهای خودران در طول روز نیازی به سوار کردن نفرات زیاد ندارند و به راحتی یک نفر را پیاده می‌کنند و ادامه روز را نیز به همین منوال طی می‌کنند. سرپرست پروژه خودروهای بدون راننده در کمپانی «کانتیننتال» گفت: «در این وسائل نقلیه بدون راننده، نسبت به اتومبیل‌های شخصی متعددی که اغلب 23 ساعت در طول روز ثابت قرار دارند و فضاهای ارزشمندی را اشغال می‌کنند، از سیستم‌های هوشمندتر استفاده می‌شود. از این فضاهای بدون استفاده می‌توان برای فضاهایی چون پارک و زمین بازی استفاده کرد».

خودروی CuBE در زیرساخت‌های شهری معمولی در مرکز فرانکفورت و در «نمایشگاه خودروی فرانکفورت» به نمایش درخواهد آمد. این نمایشگاه در 14 سپتامبر آغاز به کار می‌کند.

انا

کد خبر 77066

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha