وزیر صنعت، توپ واردات خودرو را به زمین سازمان توسعه تجارت انداخت

پرشین خودرو: وزیر صنعت: امروز به لطف برجام هیچ مانعی برای همکاری در زمینه‌ی انتقال تکنولوژی با شرکت‌های معتبر خارجی نداریم. برجام همه کاری در صنعت ایران کرد به گونه‌ای که موتور ملی سه سیلندر که امروز رونمایی شد یکی از محصولات برجام است.

به گزارش خبرنگار پرشین خودرو،  محمدرضا نعمت زاده در مراسم رونمایی از موتور ملی با تشکر از مدیریت سایپا در به سرانجام رساندن پروژه ساخت موتور 3 سیلندر ملی با استاندارد یورو6 گفت: شاه کلید توسعه در دنیای امروز نوآوری خواهد بود، ما اگر از استعدادهای خود بهینه استفاده کنیم توانایی انقلاب صنعتی را خواهیم داشت.

وی ادامه داد: نوآوری در صنایع و تحقیق و توسعه کاربردی نیاز به کار بیشتر دارد، به خصوص در صنعت خودروسازی که 15درصد صنعت ایران را به خود اختصاص داده و یکی از صنایع پیشران است.

نعمت زاده با انتقاد از مدت 30 ماهه اجرایی شدن موتور 3 سیلندر گفت: مدت 30 ماه برای عملی شدن این پروژه، زمان بسیار زیادی است. برای این مهم نیاز به سرعت عمل داریم تا در کمترین زمان ممکن این طرح به بهره برداری برسد.

وزیر صنعت با ذکر این نکته که دنیای صنعت امروز روی ثانیه ها می گذرد، گفت: باید برای این پروژه از تجارب گذشته درس بگیریم.

نعمت زاده از مدیریت سایپا خواست که در اجرایی شدن پروژه نهایت تلاش خود را انجام دهد و قول پیگیری مشکلات مالی را به مجموعه سایپا داد.

وزیر بحث قطعات به کار رفته در این موتور را مهم توصیف کرد و گفت: قطعه سازان باید نسبت به دستیابی به دانش فنی تولید این قطعات در داخل اقدام کنند. باید از همین امروز بحث قطعه سازی این موتور را دنبال کنیم که اگر این طور نباشد، برای تامین قطعات این موتور، نیازمند خارجی ها خواهیم بود و این پذیرفتنی نیست.

وزیر صنعت خاطرنشان کرد: در صنعت باید از تجارب شرکت‌های خارجی استفاده کرد، زیرا امروزه تحولات در صنایع در سطح جهان بسیار سریع و دانش محور است.

در پایان مراسم خبرنگاران با احاطه وزیر صنعت درباره مسدود شدن ثبت سفارش در سامانه ثبت سفارش، سوال هایی را مطرح کردند که وزیر صنعت با انداختن توپ در زمین سازمان توسعه تجارت (که یکی از زیرمجموعه های وزارت صنعت محسوب می شود) از خبرنگاران خواست که این موضوع را از طریق مدیران این سازمان پیگیری نمایند.

سازمان توسعه تجارت از زیر مجموعه های تحت مدیریت نعمت زاده به شمار می رود.

کد خبر 77157

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha