کد خبر 77250
۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۲
تاکسی آنلاین را نباید نادیده گرفت

پرشین خودرو: معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان درخصوص فعالیت تاکسی های آنلاین‌ گفت: این، یک واقعیت است و نباید آن را نادیده گرفت چراکه اگر آن را بپذیریم رفاه حال شهروندان را به دنبال دارد.

به گزارش  پرشین خودرو، علیرضا صلواتی ظهر دوشنبه در نشستی با خبرنگاران که به منظور ارائه گزارش عملکرد دو سال گذشته حوزه حمل و نقل شهرداری اصفهان برگزار شد با اشاره به افزایش چشمگیر خودروهای شخصی در سطح شهر اصفهان طی دو دهه گذشته، اظهار داشت: بالید توجه داشته باشیم که خودروهای تک سرنشین شهر اصفهان در سال ۷۸ حدود ۲۷ درصد از حمل و نقل را به خود اختصاص داده و امروز این میزان به ۵۰ درصد افزایش یافته است.

وی با اشاره به اینکه عمده مشکلات حمل و نقلی در شهرهای کشور به دلیل تصمیمات و سیاستگذاری‌ای منطقه‌ای بوده است، افزود: این در حالی است که اخیراً با توجه به منطقه‌ای شدن تصمیم‌گیری‌ها به ویژه در وزارت راه‌ و شهرسازی شاهد اقدامات خوبی در این حوزه هستیم.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان با تاکید بر اینکه سیاست حمل و نقلی کشور در راستای کاهش استفاده از خودروهای شخصی است، ابراز داشت: در این زمینه برنامه‌ریزی برای کاهش استفاده از حمل و نقل شخصی و افزایش جذابیت حمل و نقل عمومی در دستور کار شهرداری اصفهان قرار گرفته است.

طرح جامع حمل و نقل اصفهان بر اساس طرح مطالعاتی ۱۲ شهر دنیا تدوین شد

وی با اشاره به مطالعه وضعیت و فعالیت‌های حمل و نقلی ۱۲ شهر مشابه شهر اصفهان در سطح دنیا ابراز داشت: با توجه به این طرح مطالعاتی طرح جامع حمل و نقل و ترافیک شهر اصفهان تدوین شده و قرار است تا سال ۱۴۰۰ عملیاتی شود.

صلواتی تصریح کرد: قرار است بر مبنای طرح جامع حمل و نقل شهر اصفهان سهم حمل و نقل عمومی از ۲۶ درصد به ۵۵ درصد در برنامه ۱۴۰۰ تبدیل شود.

راه‌اندازی ۱۰۰ کیلومتر مسیر دوچرخه مصوب شد

وی در ادامه با اشاره به بروزرسانی ۵۰ ایستگاه تحویل دوچرخه شهرداری اصفهان گفت: این ایستگاه‌ها علاوه بر تحویل دوچرخه نسبت به تعمیرات دوچرخه نیز اقدام می‌کنند.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان با اشاره به افزایش ۲۵ درصدی استفاده از دوچرخه در شهر اصفهان ابراز داشت: بر این اساس هفته گذشته ایجاد ۱۰۰ کیلومتر مسیر دوچرخه در شهر اصفهان در شورای عالی ترافیک استان اصفهان مصوب شد که تاکنون پنج کیلومتر از این مسیر نیز بهره‌برداری شده است.

وی با بیان اینکه موتورسیکلت‌های برقی نیز تا مرداد ماه امسال به شهر اصفهان می رسد، افزود: در این راستا یادآور می‌شوم که در فاز اول پنج هزار موتورسیکلت برقی تولید داخل وارد شهر اصفهان می‌شود که پیش‌فروش این موتورسیکلت‌ها نیز در مرداد ماه انجام می‌شود.

صلواتی با بیان اینکه هر موتوربرقی بالغ بر شش میلیون تومان قیمت دارد، اضافه کرد: برای این خرید هر موتورسیکلت دولت ۱.۵ میلیون تومان کمک بلاعوض ارائه می‌کند و بخش دیگر هزینه‌ها نیز به صورت تسهیلات بانکی و بخشی از هزینه را نیز شهروند پرداخت خواهد کرد.

وی ادامه داد: شارژ موتورهای برقی نیز در ایستگاه‌های دوچرخه شهر اصفهان تعبیه شده است.

پایان هفته مترو تا میدان ازادی مسافرگیری می‌کند

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان در ادامه با اشاره به اینکه در طرح جامع حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان سه خط مترو، سه خط تراموا و ۱۲ خط بی آر تی تعبیه شده است، تصریح کرد: بر این اساس در حال حاضر خط یک مترو اصفهان در حال بهره‌برداری است و تا پایان هفته جاری نیز این خط تا میدان آزادی مسافرگیری می‌کند.

وی در خصوص راه‌اندازی تراموا در اصفهان نیز ابراز داشت: در این زمینه یادآور می‌شوم که استفاده از سرمایه‌گذار خارجی برای ما در اولویت است و با توجه به اتفاقات خوبی که در پسابرجام اتفاق افتاده است تاکنون با چهار سرمایه‌گذار خارجی در حال رایزنی هستیم.

صلواتی افزود: نخستین خط تراموا در محور خیابان امام خمینی (ره) راه‌اندازی خواهد شد.

هفت خط بی آر تی جدید راه‌اندازی می‌شود

وی در خصوص خطوط بی آر تی شهر اصفهان نیز اضافه کرد: تا پایان سال جاری هفت خط بی آر تی به سیستم حمل و نقل عمومی شهر اصفهان اضافه خواهد شد که در بسیاری از خطوط تاکنون اقدامات اساسی صورت پذیرفته است.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان با اشاره به توسعه حمل و نقل هوشمند در شهر اصفهان نیز اضافه کرد: در این راستا یاداور می‌شوم که در سال ۹۳ در سطح شهر اصفهان تنها ۱۴۰ دوربین نصب بوده که ۱۱۸ دوربین نطارت و کنترل ترافیک را بر عهده داشته و ۲۲ دوربین نیز اقدامات ثبت تخلف را بر عهده داشته‌اند و این در حالی است که امروز این دوربین‌ها به ۷۵۰ مورد افزایش یافته‌ است.

دوربین‌های کنترل ترافیک اصفهان به ۱۳۰۰ مورد می‌رسد

وی با بیان اینکه تا پایان سال جاری تعداد دوربین‌های کنترل نظارت و ثبت تخلفات ترافیکی در سطح شهر اصفهان به یک هزار و ۳۰۰ مورد افزایش خواهد یافت، اضافه کرد: این دوربین‌ها بیشتر در تقاطع‌ها، خطوط بی آر تی و دیگر نقاط حساس شهری نصب می‌شود.

صلواتی با تاکید بر اینکه چتر قانون بر سر شهر اصفهان گسترده شده است، گفت: نتیجه این اقدامات کاهش ۳۰ درصدی تخلفات رانندگی در شهر اصفهان و کسب رتبه نخست کاهش فوتی‌های تصادفات رانندگی درون شهری اصفهان در سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته است.

وی همچنین به نظارت هوشمند قانونی در خصوص پارک دوبل در خیابان‌های اصفهان و پارکومترها اشاره کرد و گفت: بر ای این امر خودروی دوربین‌دار ثبت تخلفات در سطح شهر اصفهان فعالیت خود را آغاز کرده و تاکنون دو خودرو کد از نیروی انتظامی دریافت کرده‌اند و قرار است تا پایان سال برای پنج خودرو کد از نیروی انتظامی دریافت کنیم.

۱۲ تقاطع شهر اصفهان ساماندهی می‌شود

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان در ادامه با اشاره به ساماندهی تقاطع‌های شهر اصفهان افزود: برای این امر در سال جاری ساماندهی ۱۲ تقاطع در دستور کار است که پس از انجام فعالیت‌های مورد نیاز عابرین نیز باید به مقررات توجه داشته باشند.

وی تاکید کرد: در سال جاری عمده تمرکز ما در حوزه حمل و نقل عمومی موتورسیکلت‌ها هستند که چالش‌های اساسی را برای شهر اصفهان ایجاد کرده‌اند.

صلواتی در ادامه این نشست و در بخش پرسش و پاسخ خبرنگاران در پاسخ به سوالی در خصوص آرخین وضعیت ناوگان اتوبوسرانی شهر اصفهان اظهار داشت: متاسفانه ناوگان اتوبوسرانی شهر اصفهان در حال حاضر با توجه به دلایل مختلف شرایط خوبی را ندارد و بیش از نیمی از این ناوگان عمر ۸.۵ ساله دارد.

وی افزود: همچنین باید توجه داشته باشیم که در ناوگان حمل و نقل عمومی شهر اصفهان ۶۰۰ اتوبوس فرسوده وجود دارد که باید از چرخه خارج شود.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان با اشاره به اینکه در حال حاضر تامین سرمایش اتوبوس‌ها در دستور کار ویژه است، تصریح کرد: در اتوبوس‌های جدید مشکلی را نداریم ضمن اینکه مردم نسبت به نگهداری اتوبوس‌ها اهمیت بیشتری را قائل می‌شوند.

۲۰ ایستگاه سنجش آلودگی صوتی و هوا راه‌اندازی می‌شود

وی در ادامه در پاسخ به سوالی در خصوص سهم خودروها در شهر اصفهان از آلایندگی ابراز داشت: باید توجه داشته باشیم که نه تنها در اصفهان بلکه در کشور داده دقیقی در این خصوص نداریم و اختلافات زیادی بین داده‌های ارائه شده در این خصوص است و از این رو شهرداری سعی دارد با راه‌اندازی ۱۰ ایستگاه سنجش آلاینده‌های هوا و ۱۰ ایستگاه سنجش آلودگی صوتی داده‌های دقیقی در این خصوص به شهروندان ارائه دهد.

صلواتی در ادامه در پاسخ به سوال خبرنگار مهر در خصوص فعالیت تاکسی های آنلاین‌ در شهر اصفهان ابراز داشت: تاکسی‌های آنلاین یک واقعیت است و نباید آن را نادیده گرفت چرا که اگر آن را بپذیریم رفاه حال شهروندان را نیز به دنبال خواهد داشت.

وی با تاکید بر اینکه ما باید با برنامه‌ریزی صحیح تبعات استفاده از تاکسی های آنلاین‌ را به حداقل برسانیم، افزود: باید به گونه‌ای برنامه ریزی صورت گیرد که بازی سه سر برد رانندگان تاکسی، شرکت‌های تاکسی آنلاین و مردم را داشته باشیم.

تاکسی آنلاین‌؛ فرصتی که باید آسیب‌شناسی شود

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان با اشاره به اینکه تاکسی آنلاین‌ فرصتی است که باید آسیب‌شناسی شود، تصریح کرد: در این زمینه باید نهادی مسئولیت پاسخگویی این سیستم را بر عهده گیرد.

وی با بیان اینکه شیوه نامه فعالیت تاکسی‌های آنلاین با محوریت شازمان تاکسیرانی و با مشارکت استانداری، سازمان صنعت معدن تجارت و شرکت‌های تاکسی آنلاین در حال تدوین است، افزود: با اجرایی شدن این شیوه نامه نتایج خوبی را به همراه خواهد داشت.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار مهر در خصوص عبور مترو از چهارباغ و ارتعاشات حاصل از عبور این سیستم و تاثیرات آن بر روی بناهای تاریخی این خیابان، ابراز داشت: همه تونل‌های مترو دارای بالشتک‌های ارتعاش‌گیر است و با توجه به مطالعات دانشگاه علم و صنعت مترو هیچ گونه ارتعاشی را در هنگام حرکت در تونل ندارد و تنها در هنگام توقف در ایستگاه و آن هم به میزان استاندارد ارتعاش دارد.

وی همچنین از کشف آثار تاریخی مختلف در حفاری ایستگاه‌های چهار راه تختی، میدان انقلاب و میدان امام حسین (ع) خبر داد و افزود: سه ایستگاه باید به ایستگاه موزه تبدیل شود.
مهر

کد خبر 77250

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha