کد خبر 77284
۳ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۴
تولید ۷۵ درصدی موتورسیکلت کلاس ۱۲۵ در ایران

پرشین خودرو: رئیس هیئت مدیره انجمن موتورسیکلت ایران از تولید ۷۵ درصدی موتورسیکلت کلاس ۱۲۵ سی سی (هوندا) در کشور خبرداد.

به گزارش  پرشین خودرو، ابوالفضل حجازی در برنامه «ساعت صنعت» رادیو اقتصاد افزود: در حال حاضر ۵۰ تا ۷۰ درصد قطعات موتور سیکلت مزبور در ایران تولید می‌شود.
وی در ادامه به سهم ۲۵ درصدی تولید موتورسیکلت‌های ۱۵۰ تا ۲۵۰ سی سی در کشور اشاره کرد و اظهار داشت: صنعت موتور سیکلت در اقتصاد کشور به ویژه در حوزه اشتغال بسیار حائز اهمیت است.

رئیس هیئت مدیره انجمن موتورسیکلت ایران به خروج کامل موتورهای دوزمانه از خط تولید طی دهه ۸۰ در کشور خبرداد وگفت: آلودگی بسیار زیاد از جمله معایب این نوع موتور‌ها بود و دیگر در مملکت تولید نمی‌شود.
وی در ادامه شتاب صادرات موتور سیکلت در دهه ۸۰ را بسیار بالا توصیف کرد و افزود: در این دوران صادرات محصول مزبور از مرز ۱۵۰ هزار دستگاه در سال نیز پا فراتر گذاشت.

حجازی اضافه کرد: شتاب صادراتی موتور سیکلت در دهه مورد نظر به دلیل حمایت‌های لازم و همچنین ایجاد شرایط مناسب برای جذب محصول در بازارهای کشورهای منطقه مانند عراق، افغانستان و ... بوده است.
وی گفت: سهم صادراتی صنعت موتور سیکلت کشور در سال‌های اخیر به سبب ایجاد خطوط مونتاژ موتور در افغانستان، جنگ داخلی و به تبع ناامنی در عراق و دیگر موارد به نسبت سال‌های دهه ۸۰ خیلی کم شده است.
رئیس هیئت مدیره انجمن موتورسیکلت ایران افزود: بدون شک به صادرات این حوزه می‌توان با حمایت‌های بدون هزینه بری برای دولت جانی دوباره بخشید.

وی تصریح کرد: صنعت مزبور نیازی به کمک‌های بلاعوض دولت برای صادرات ندارد بلکه مشکل اصلی موانع و چالش‌های قانونی در این حوزه است.
حجازی یادآورشد: در حال حاضر صنعت موتور سیکلت کشور در بحث صادرات با موانع زیادی مواجه است از اینرو می‌طلبد دولتمردان نسبت به رفع این موارد و مسائل توجه جدی داشته باشند.

واحدمرکزی خبر

کد خبر 77284

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha