ایران با همکاری روسیه  بالگرد غیرنظامی می‌سازد

پرشین خودرو: سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو) به صورت مشترک با همکاری یک شرکت روسی، در ایران بالگرد غیرنظامی تولید می‌کند.

به گزارش پرشین خودرو، ابوالفضل کیانی بختیاری – معاون برنامه سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو)  با اعلام این که ایدرو قراردادی را با شرکت Russian Helicopters در زمینه‌ی تولید بالگرد غیرنظامی امضا کرده است، اظهار کرد: سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران قصد دارد به صورت مشترک با همکاری این شرکت روسی در عرصه ساخت و تولید بالگرد ورود کند.

وی ادامه داد: شرکت مورد نظر در تهران ایجاد شده و قاعدتا با راه اندازی سایت به تدریج توسعه طرح انجام خواهد شد. ما به عرصه صنعت هوایی که قبلا جزو صنایع مورد نظر نبود ورود کرده‌ایم و میزان و زمان تولید بالگردها نیز هدف گذاری شده است.

معاون برنامه سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو) در پاسخ به این که آیا هدف از این اقدام تنها تامین نیاز داخلی است یا صادرات در اولویت‌های تعریف شده قرار دارد، بیان کرد: ابتدا باید بدانیم که تامین نیاز داخلی در اولویت قرار دارد و طی چند ساله ابتدایی این مساله مدنظر قرار می‌گیرد و به احتمال بسیار زیاد پس از تامین نیاز داخل به مقوله صادرات نیز توجه خواهیم کرد.

کیانی با اشاره به این که روس‌ها در زمینه‌ ساخت و تولید بالگرد صاحب تکنولوژی و دانش فنی هستند، خاطر نشان کرد: قرار است روس‌ها با سرمایه‌ گذاری مشترک در این زمینه ورود کنند و در نهایت براساس آورده ایدرو و آورده شرکت روسی به تولید دست خواهیم یافت.

وی افزود: این مساله نیاز به نیروی انسانی توانمند و متخصص دارد و باید زیرساخت‌های لازم در این زمینه فراهم شود. پیش بینی کرده‌ایم تا از توان متخصصان داخلی استفاده کنیم و با راه‌ اندازی شرکت مشترک تیم سازی لازم صورت می‌گیرد.

معاون ایدرو با بیان این که جمع بندی لازم در خصوص ساخت بالگرد غیرنظامی صورت گرفته است، عنوان کرد: به این نتیجه رسیدیم که کشور نیاز به بالگرد دارد و می‌بینید که در حوادثی که رخ می‌دهد تا چه میزان خلا این وسیله احساس می‌شود.
ایسنا

کد خبر 77286

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha