کد خبر 77297
۳ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۸
ده بانوی برتر صنعت خودرو را بشناسید

پرشین خودرو: شاید تعجب کرده‌اید، اما خوشبختانه در صنعت خودرو جایی برای قدرت نمایی بانوان وجود دارد که به آن انگیزه و پیشرفت می‌گویند، این شما و این ده بانوی برتر صنعت خودرو.

به گزارش پرشین خودرو، دنیای خودرو به صورت سنتی دنیای مردسالاری است، اما این بدان معنا نیست که هیچ زنی در این صنعت حضور ندارد. در حقیقت تا سال ۲۰۱۳ میلادی، ۲۵/۴ درصد از شغل‌های مرتبط با تولید وسایل و تجهیزات موتوری در ایالات متحده‌ی آمریکا را خانم‌ها در دست گرفته بودند. البته تا وقتی در این صنعت برابری جنسیتی برقرار شود، راهی طولانی در پیش است، اما همین مقدار هم قابل توجه است و باید به آن بها داد.

زنانی که نامشان در ادامه می‌آید، از مهندسین گرفته تا راننده‌های مسابقه و دیگرانی که در این صنعت حضور دارند، می‌توانند الهام‌بخش تمام زنان دست به آچار باشند تا علاقه‌ی خود را دنبال کرده و در این صنعت خودشان را مطرح کنند.

۱۰. سیمونا دی سیلوسترو

سیمونا دی سیلوسترو (Simona de Silvestro)

سیمونا دی سیلوسترو (Simona de Silvestro) و دانیکا پاتریک (Danica Patrick) هر دو در میان برترین‌های مسابقه‌ی ۲۰۱۰ IndyCar جای گرفتند. این نخستین باری بود که دو زن هم‌زمان در میان ده نفر برتر جای می‌گرفتند. یکی از قابل توجه‌ترین دستاوردهای این راننده‌ی مسابقه‌ی سوییسی در سال ۲۰۰۸ اتفاق افتاد؛ سیمونا در آن سال جایزه‌ی season opener را در Atlantic Championships به دست آورد. این جایزه نه تنها نخستین جایزه‌ای بود که سیمونا برد، بلکه باعث شد او دومین زنی لقب بگیرد که در این مسابقات به پیروزی رسیده است.

۹. آلیشیا بولر دیویس

آلیشیا بولر دیویس (Alicia Boler-Davis)

آلیشیا بولر دیویس (Alicia Boler-Davis) که کارش را به عنوان مهندس تولید در شرکت جنرال موتورز آغاز کرده بود، توانست خیلی سریع پله‌های ترقی را یکی پس از دیگری طی کند و در نهایت به مقام معاون ارشد مدیر کیفیت جهانی و تجربه‌ی مشتری این شرکت بزرگ دست بیابد. حتی پیش از ارتقا به سمتِ معاون ارشد هم Automotive News او را در فهرست ۱۰۰ زن پیشرو در صنعت خودروسازی آمریکای شمالی قرار داده بود. او در سال ۲۰۱۴ جایزه‌ی فناور سال (Technologist of the year) را از سوی مجله‌ی معتبر Women of Color Magazine دریافت کرد.

۸. النا فورد

النا فورد (Elena Ford)

اگر این نام فامیلی برایتان آشناست، به این خاطر است که النا فورد (Elena Ford) نبیره (فرزند نتیجه‌ی) هنری فورد، موسس شرکت فورد است. النا اولین زن در فامیل فورد است که به جایگاه قابل توجهِ معاون رئیس شرکت در فورد موتور رسیده است. او که در سال ۲۰۱۳ به این سمت ارتقا پیدا کرد، مسئولیت تجربه‌ی مشتری، بهبود کیفیت خودرو و گسترش خارج از مرز این شرکت را بر عهده دارد تا شرکت فورد را در گسترش جهانی فعالیت‌هایش یاری کند.

۷. دانیکا پاتریک

دانیکا پاتریک (Danica Patrick)

دانیکا پاتریک (Danica Patrick) راننده‌ی معروفی است. وقتی در سال ۲۰۰۸ جام IndyCar را فتح کرد و اولین زنی شد که به چنین مقامی رسیده، همه‌ی نظرها را به سوی خودش جلب نمود و حداقل برای دو سال پیاپی، در میان ده نفر برتر قرار گرفت. به نظر می‌رسد دانیکا به لقب «اولین» بسیار علاقه دارد؛ چرا که در سال ۲۰۱۳ هم اولین زنی لقب گرفت که در Daytona 500 صاحب مقام شده است. آخرین بار سال ۱۹۷۷ بود که جنت گاتری (Janet Guthrie) توانست به عنوان یک زن به چنین جایگاهی نزدیک شود. البته هدف نهایی پاتریک بهترین راننده‌ی زن مسابقات بودن نیست، بلکه او می‌خواهد بهترین راننده‌ی مسابقات باشد.

۶. کریس بارمن

کریس بارمن (Chris Barman)

کریس بارمن (Chris Barman) از ابتدا قصد نداشت در صنعت خودرو مشغول به کار شود، اما کاراموزی در طول تابستان، کریس را به سوی موفقیت شغلی برد. او اکنون در گروه صنعتی کرایسلر مدیریت خط خودرو را بر عهده دارد. خود او قابل توجه‌ترین دستاوردش را کار روی کرایسلر ۳۰۰، دوج چارجر و دوج مگنوم می‌داند.

۵. لیندا هیسنفرتز

لیندا هیسنفرتز (Linda Hasenfratz)

لیندا هیسنفرتز (Linda Hasenfratz) سِمت مدیر عاملی را از پدرش یعنی بنیان‌گذار شرکت لینامار (Linamar)، یکی از بزرگترین قطعه‌سازان خودرو در کانادا به ارث برد. او از سال ۲۰۰۲ که به سمت مدیر عاملی رسید، درامد این شرکت را سه برابر کرده است. لیندا در سال ۲۰۱۴ EY’s Entrepreneur of the Year نام گرفت و اولین زنی شد که به این لقب دست یافته است.

۴. ترودی هاردی

ترودی هاردی (Trudy Hardy)

ترودی هاردی (Trudy Hardy) در سال ۲۰۱۳ به سمت معاون رئیس بازاریابی بی‌ام‌دبلیو در آمریکای شمالی رسید. از آنجا که ترودی اصلی‌ترین چهره پشت کمپین بازاریابی بی‌ام‌دبلیو در بازی‌های المپیک زمستانی ۲۰۱۴ روسیه بود، در سال ۲۰۱۴ از سوی Automotive by AdWeek برنده‌ی جایزه‌ی Brand Genius شد. بی‌ام‌دبلیو در این کمپین تا آنجا پیش رفت که سورتمه‌ی تیم بابسلد ایالات متحده را با همان الیاف کربنی طراحی کرد که در خودروهای الکتریکی سری آی بی‌ام‌دبلیو استفاده کرده بود.

۳. تریستا شیفر

تریستا شیفر (Trista Schieffer)

تریستا شیفر (Trista Schieffer) مهندس ارشد توسعه‌ی وسایل نقلیه با نیروی محرکه‌ی باتری (BEV) در شرکت جنرال موتورز است. البته خودروهای بنزینی هنوز هم پرطرفدارترین هستند، اما صنعت خودروسازی می‌تواند از ورود به فناوری‌هایی که گازهای گل‌خانه‌ای کمتری تولید می‌کنند، هم‌چون خودروهای برقی، بهره ببرد.

اینفوگرافیک همه چیز در مورد خودروهای برقی

شیفر در کنار ربکا روث (Rebecca Roth) و جسیکا مورنو (Jessica Moreno) سه مهندس زن در جنرال موتورز هستند که صنعت خودروسازی را به سوی پاک‌تر و باهوش‌تر شدن هدایت می‌کنند.

۲. الیزابت بارون

الیزابت بارون (Elizabeth Baron)

الیزابت بارون (Elizabeth Baron) کارشناس فنیِ واقعیت مجازی و تجسم پیشرفته در شرکت فورد موتور است. این عنوانِ شغلی جذابی است، اما معنای واقعی‌اش این است که او مدیریت آزمایشگاه محیط مجازی را بر عهده دارد. این آزمایشگاه به طراحان و مهندسین اجازه می‌دهد خودرو را حتی پیش از آنکه ساخته شود آزمایش کنند، آن هم با استفاده از فناوری واقعیت مجازی که در آن شخص در محیطی با تصاویر حقیقی احاطه می‌شود. چیز پیشرفته و پیچیده‌ای است!

۱. ماری بارا

ماری بارا (Mary Barra)

ماری بارا (Mary Barra) که سومین سال حضورش به عنوان مدیر عامل جنرال موتورز در ایالات متحده را تجربه می‌کند، اولین زنی است که مدیریت شرکت خودروسازی بزرگی را بر عهده دارد. او که در حوزه‌ی خودرو پیش‌کسوت محسوب می‌شود، پیش از این، در طراحی و مهندسی و کنترل کیفیت خودروهای جنرال موتورز در سراسر جهان همکاری کرده بود. بارا را به عنوان زن قدرتمندی در صنعت خودرو و در کسب‌وکار می‌شناسند؛ چرا که هر دو مجله‌ی فوربز (Forbes) و فرچون (Fortune) او را در فهرست زنان قدرتمند قرار داده‌اند.

 

کارنوتر
کد خبر 77297

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha