سهمیه بندی، راهکار مناسبی برای کاهش مصرف بنزین نیست

پرشین خودرو: عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که سهمیه بندی بنزین، رانت‌هایی را در این بخش ایجاد کرد، گفت: سهمیه بندی، راهکار مناسبی برای کاهش مصرف بنزین نیست.

به گزارش  پرشین خودرو،  به نقل از وزارت نفت؛ حسین امیری خامکانی، عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی، با بیان این مطلب گفت: در زمان سهمیه بندی بنزین، اخبار زیادی به دستمان می‌رسید که در نقاطی از کشور کارت های سوخت کشف شده و افراد سهمیه‌های سوخت خود را به صورت غیرقانونی می‌فروشند، بنابراین معتقدم سهمیه بندی بنزین در ابتدا اثر روانی و مانند شوک کوتاه مدتی داشت که به تدریج، آثار خود را از دست داد.

وی با اشاره به این‌که سهمیه بندی فسادزا بوده و تخلفاتی را به همراه دارد، گفت: هم اکنون به دلایلی از جمله افزایش تولید خودرو در کشور و همچنین رشد مسافرت‌های تابستانی و البته پرمصرف بودن تعداد زیادی از خودروهای داخلی نسبت به استاندارد جهانی، شاهد افزایش مصرف بنزین هستیم.

امیری خامکانی تصریح کرد: مردم را نمی‌توان از مسافرت منع کرد، اگر نگران افزایش مصرف بنزین هستیم باید بیش از گذشته توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی را جدی بگیریم. هم اکنون در مجلس و کمیسیون انرژی بحثی در مورد افزایش قیمت بنزین و دیگر فرآورده‌های نفتی مطرح نشده است.

 

کد خبر 77355

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha