استعلام وضع آب‌وهوای جاده‌ها از سامانه ۱۴۱ ممکن شد

پرشین خودرو: معاون برنامه‌ریزی سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای از آخرین به‌روزرسانی سامانه‌های ۱۴۱ خبر داد و گفت: سرویس‌ها و گزینه‌های جدیدی در آخرین نسخه اپلیکیشن و سایت ۱۴۱ اضافه شده است.

به گزارش  پرشین خودرو،  به نقل از وزارت راه و شهرسازی، شهرام آدم‌نژاد با اشاره به آخرین به‌روزرسانی و اطلاعات اضافه‌شده در آخرین نسخه اپلیکیشن ۱۴۱ (نسخه ۳.۲.۳ که هفته گذشته منتشر شد) و سایت ۱۴۱ گفت: در بخش وب‌سایت اطلاعات متعددی همچون نمایش کریدورهای پر تقاضای سفر از جمله هراز، چالوس، فیروزکوه و ... اضافه‌شده است. به‌علاوه کاربران از این پس می‌توانند از طریق وب‌سایت ۱۴۱ از خدمات جدیدی همچون مسیریابی، پیش‌بینی وضعیت آب‌وهوا و تخمین زمان سفر بهره‌مند شوند.

وی افزود: همچنین در خدمات جدید، امکان ارسال وضعیت آب‌وهوا و زمان سفر در سرویس‌های مسیریابی از طریق پیامک، ایمیل و پیام‌رسان‌های اینترنتی برای کاربران فراهم‌شده است.

معاون برنامه‌ریزی سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای خاطرنشان کرد: در ضمن با هدف افزایش ایمنی عبور و مرور در جاده‌های کشور، گذرگاه‌های ایمن (تقاطع‌های ریل و جاده)، بر روی نقشه در وب‌سایت نمایش داده‌شده است.

آدم نژاد در ادامه بیان داشت: اطلاعات وضعیت ترافیک راه‌های شریانی با تهیه نقشه ترافیک بر خط، پیش‌بینی هواشناسی با استفاده از خدمات سرویس‌های هواشناسی داخلی و خارجی و نمایش اطلاعات دوربین‌های نظارتی به تفکیک استان نیز از جمله خدمات دیگری محسوب می‌شود که از طریق وب‌سایت ۱۴۱ قابل مشاهده است.

وی در ادامه به جدیدترین اطلاعات و خدمات ارائه‌شده در آخرین به‌روزرسانی نسخه اپلیکیشن موبایلی ۱۴۱ اشاره کرد و گفت: با توجه به قرار گرفتن ایران در چهارراه ترانزیتی جهان و حجم قابل‌توجه عبور کالاهای ترانزیتی، صادراتی و وارداتی از طریق ناوگان خارجی در کشور به‌علاوه توجه به مسئله توریسم و گردشگری بین‌المللی که در ایران رو به افزایش است، نسخه انگلیسی نرم‌افزار کاربردی تلفن همراه برای نسخه اندروید نیز منتشرشده است.

به گفته وی، جهت حرکت خودروها و فاصله از مبدأ در عکس‌های نمایش داده شده از دوربین‌های نظارتی هم به‌صورت مشترک در سایت و اپلیکیشن قابل‌مشاهده است.

معاون برنامه‌ریزی سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای یادآور شد: همچنین برای افزایش سرعت نمایش اطلاعات در سایت و اپلیکیشن از روش‌های علمی توزیع محتوا در سرورهای مختلف در سطح کشور استفاده‌شده است.
 

کد خبر 77384

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha