افزایش تصادفات رانندگی

پرشین خودرو: مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای لرستان با اشاره به افزایش تصادفات در تیرماه سال جاری گفت: بیشترین تلفات سوانح رانندگی در محور خرم‌آباد- پلدختر بوده است.

به گزارش  پرشین خودرو، علی زندی فر ظهر چهارشنبه در دومین جلسه کارگروه ایمنی حمل و نقل و سوانح رانندگی با ابراز نگرانی از احتمال افزایش تصادفات جاده ای در ایام سفرهای تابستانی گفت: براساس اعلام پزشکی قانونی در سه ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل ۳۱.۲ درصد کاهش در تلفات برون شهری و روستایی به ثبت رسیده است اما این روند کاهشی در تیرماه معکوس شده است.

وی افزود: بنا بر این گزارش علی رغم افزایش ۱۵.۸ درصدی تلفات ناشی از تصادفات درون شهری استان، در مجموع شاهد کاهش ۲۲.۸ درصدی در تلفات برون شهری و ۷۸.۶ درصدی در تلفات محورهای روستایی در سه ماهه امسال هستیم.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای لرستان با بیان اینکه افزایش تعداد تصادفات و تلفات ناشی از آن در اواخر تیرماه نگران کننده و نیازمند ارائه‌ راهکارهای جدی است، تصریح کرد: ۷۳ درصد از افراد متوفی در محورهای لرستان از مردم بومی استان و ۲۷درصد غیربومی بوده اند.

زندی فر با بیان اینکه ۶۵درصد متوفیان جاده ای سه ماهه امسال شهری و ۳۵درصد اهل روستا هستند، افزود: همچنین ساعت پیک تصادفات در محورهای استان بین ساعات ۱۶تا۲۰ گزارش شده است و پس از آن بیشترین تصادفات در ساعات بین ۱۲ظهرتا ۱۶ عصر و ۸ صبح تا ۱۲ ظهر رخ داده است.

وی اظهار کرد: متاسفانه به علت بالا بودن عوارض آزادراه خرم آباد - پل زال، محور قدیم خرم آباد - پلدختر دارای بار ترافیکی بسیار بالایی است و از این رو بیشترین آمار تلفات را به خود اختصاص داده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای لرستان محورهای خرم آباد - پلدختر، خرم آباد – بروجرد، خرم آباد - کوهدشت و خرم آباد - دلفان را به عنوان پرتلفات ترین محورهای استان برشمرد و گفت: در مجموع ۴۵درصد تصادفات سه ماهه امسال بر اثر برخورد رو در روی وسایل نقلیه، ۳۵درصد واژگونی خودرو، ۱۲ درصد تصادف با عابر پیاده، ۶درصد برخورد با شئ ثابت و۲ درصد نیز سایر موارد است.

زندی فر از طرح پیشنهادی برای کاهش عوارض آزادراه خرم آباد- پل زال خبر داد و گفت: درصدد هستیم نامه ای را با موضوع کاهش عوارض آزادراه خرم آباد- پل زال خطاب به وزیر راه و شهرسازی تنظیم و با امضای استاندار لرستان به وزارت متبوع ارسال کنیم.

کد خبر 77385

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha