عرضه خودروی برقی تویوتا که در چند دقیقه شارژ می شود

پرشین خودرو: شرکت تویوتا از عرضه خودروی برقی پیشرفته خود به بازار در سال ۲۰۲۲ خبر داده که باتری آن در عرض تنها چند دقیقه شارژ می شود.

به گزارش  پرشین خودرو،  به نقل از گرین کار، یکی از چالش های جدی بر سر راه همه گیرشدن استفاده از خودروهای برقی مدت زمان زیادی است که سرنشینان باید صرف شارژ شدن باتری های این خودروها کنند. از سوی دیگر اکثر این خودروها بعد از هر بار شارژ کمتر از ۴۰۰ کیلومتر را طی می کنند که تقریبا نصف مسافتی است که خودروهای بنزین سوز بعد از یک بار پرشدن باک قادر به طی کردن آن هستند.

حال تویوتا که در این رقابت از بسیاری از شرکت های خودروساز عقب افتاده، اولین خودروی تمامی برقی خود را در سال ۲۰۲۲ برای فروش عرضه خواهد کرد. نقطه قوت این خودروی سدان نسبت به رقبا باتری قدرتمندی است که تولید آن حاصل خرید شرکت نوپای Nanotech توسط تویوتاست.

در سلول های باتری یادشده که از نوع solid-state است، به جای مایعی که در اکثر باتری های لیتیومی امروزی به کار می رود از الکترولیت جامد استفاده شده است.

این باتری ها بر خلاف باتری های لیتیومی در برابر گرم شدن یا آتش گرفتن مقاوم هستند و تراکم انرژی در آنها بیشتر است. لذا می توان آنها را در ابعادی کوچکتر و با وزن کمتر تولید کرد.

مهم ترین نقطه ضعف این باتری ها گرانی آنها در مقایسه با باتری های لیتیومی است که باعث شده تویوتا در تلاش برای یافتن راه هایی به منظور کاهش هزینه تولید آنها باشد.

 

کد خبر 77386

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha