شرکت تویوتا در آمریکا کارخانه مونتاژ خودرو احداث می‌کند

پرشین خودرو: شرکت خودروسازی تویوتا موتور ژاپن اعلام کرد، با همکاری شرکت مزدا موتور یک کارخانه مونتاژ ۱.۴ میلیارد دلاری خودرو در آمریکا احداث خواهد کرد.

به گزارش  پرشن خودرو،  به نقل از رویترز، شرکت خودروسازی تویوتا موتور ژاپن اعلام کرد، با همکاری شرکت مزدا موتور یک کارخانه مونتاژ 1.4 میلیارد دلاری خودرو در آمریکا احداث خواهد کرد.

جیم لنتز، مدیر بخش آمریکای شمالی شرکت تویوتا گفت، این شرکت جستجو برای یافتن مکان احداث این کارخانه را شروع نکرده، اما این کارخانه در نزدیکی زنجیره عرضه فعلی شرکت تویوتا احداث خواهد شد. در این کارخانه 4 هزار فرصت شغلی برای شهروندان آمریکایی ایجاد خواهد شد.

تویوتا 10 کارخانه خودروسازی در 8 ایالت مختلف آمریکا از ویرجینیای غربی گرفته تا کنتاکی، ایندیانا، آلاباما، میسی سیپی و تگزاس دارد.

این سرمایه گذاری از سوی تویوتا تلاشی است برای افزایش ظرفیت تولید خود و به دست آوردن سهم بیشتر از بازار آمریکا و به منزله رقابت این شرکت با خودروسازان آمریکایی در زمینه خودروهای باری خواهد بود.

این خبر همچنین در حالی اعلام می شود که دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا تهدید کرده که با بالا بردن تعرفه ها مانع از واردات خودرو به آمریکا خواهد شد و اینکه ترامپ در تلاش است تا سرمایه گذاری در تولیدات داخلی آمریکا را تشویق کند.

به گفته فاستر فینلی، رئیس موسسه مشورتی آلیکس پارتنرز، ایالت های جنوبی آمریکا برای احداث چنین کارخانه هایی از مزیت هایی نظیر زیرساخت های ریلی، نزدیکی به بنادر بزرگ و قوانین کار و نظارتی سهل گیرانه تر برخوردارند.

این در حالی است که سایر ایالت های آمریکا نیز برای جذب بیشتر سرمایه گذاران شروع به اعمال تغییراتی در مقررات خود کرده اند. هفته گذشته ایالت ویسکانسین اعلام کرد، یک بسته مشوق های مالیاتی 3 میلیارد دلاری به شرکت تایوانی فاکسکان برای ساخت یک کارخانه 10 میلیارد دلاری پانل های ال سی دی اعطا می کند که موجب ایجاد 3 هزار فرصت شغلی در این ایالت خواهد شد.

فرماندار ایالت میشیگان آمریکا هم از تصویب قانونی برای کاهش مالیات سرمایه گذاری های تجاری در این ایالت خبر داده است.
 

تسنیم

کد خبر 77943

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha