کد خبر 77977
۱۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۹
راننده، مقصر اصلی در تصادف با معلولان است

پرشین خودرو: رئیس اداره حقوقی پلیس راهور ناجا گفت:براساس مصوبه جدید قانون رسیدگی به تخلفات، راننده در تصادف با معلولان مقصر اصلی شناخته می شود.

به گزارش پرشین خودرو، سرهنگ محمد ترحمی رئیس اداره حقوقی پلیس راهور ناجا  گفت: پلیس در قانون ۱۲۹ رسیدگی به تخلفات به منظور حمایت از معلولان مصوبه‌ای را اضافه کرده مبنی بر اینکه هر وسیله نقلیه‌ای در زمان حرکت چنانچه با معلول ویلچری برخورد کند،راننده خودرو ۱۰۰ درصد مقصر شناخته می‌شود.

وی بیان کرد: رانندگان در مواجه با معلولانی که از ویلچر استفاده می‌کنند باید سرعت خود را کاهش بدهند و اجازه تردد را به فرد ویلچری بدهند.

رئیس اداره حقوقی پلیس راهور ناجا گفت:قبل از این مصوبه معلولان در زمان عبور از خیابان چنانچه با وسیله نقلیه‌ای برخورد می‌کردند، مقصر شناخته می‌شدند و حتی در برخی موارد باید خسارت هم به راننده پرداخت می‌کردند اما با این مصوبه فقط راننده مقصر شناخته می‌شود.

وی ادامه داد: توقف تمامی وسائل نقلیه در محل های ویژه جانبازان برابر این مصوبه ممنوع است.

سرهنگ ترحمی گفت: در قانون ۱۳۰ رسیدگی به تخلفات، تبصره‌ای اضافه شده که رانندگان باید در مواجه با نابینا توقف کامل کنند تا وی از خیابان عبور کند و در صورت عدم توقف، راننده اعمال قانون می شود.
 

کد خبر 77977

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha