جاده‌‌ها به دست خودران‌ها نمی‌افتد

پرشین خودرو: جیم هکت، مدیرعامل فورد پیش‌بینی کرد خودروهای کاملا خودران در آینده نزدیک به خیابان‌ها راه نخواهند یافت. هکت روز پنج‌شنبه در رویداد «شهر آینده فورد» در سانفرانسیسکو سخن می‌گفت.

به گزارش پرشین خودرو، او پیش‌بینی کرد به جای آنکه خودروهای خودران و هدایت شونده تا دهه آینده خیابان‌ها را به تسخیر خود درآورند، فناوری‌های نوین به‌تدریج راهکارهایی برای مشکلاتی نظیر کمبود جای پارک و دسترسی به خودرو خواهند یافت.

وی افزود: «وقتی روبات‌ها را کامل و انسان‌ها را ناقص فرض می‌کنیم، خطای بزرگی مرتکب می‌شویم. ما به اینکه روبات‌ها در خیابان‌ها بچرخند نیازی نداریم.»

هکت پیش از آنکه مدیرعامل فورد شود، سرپرست شرکت «حمل و نقل هوشمند» زیرمجموعه فورد بود و از آغاز کار در سمت جدیدش سرمایه‌گذاری در فناوری‌های نو را افزایش داده است.

هکت گفت: «برای استفاده از مزایای فناوری‌های نوین در حمل‌و‌نقل، شرکت‌ها باید هر چشم‌اندازی را بسنجند. استفاده از فناوری‌های خودران می‌توانند به کاهش تصادفات و بهبود مساله کمبود جای پارک بینجامد، اما راه‌حل تمامی مشکلات نخواهد بود. شرکت‌ها باید رویکردی عادلانه را دنبال کنند و زمینه دسترسی همگانی را فراهم آورند.»

کد خبر 78698

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha