تامین سریع 11هزار اتوبوس جدید در تهران

پرشین خودرو: عضو چهارمین دوره شورای شهر تهران با اشاره به اینکه برای تکمیل ناوگان اتوبوسرانی به ۱۱ هزار اتوبوس نیاز داریم، تا این ناوگان تکمیل شود، گفت: در حال حاضر ۶ هزار دستگاه اتوبوس داریم که تنها ۴ هزار دستگاه آن استاندارد بوده و موقعیت مناسب دارد، لذا وضعیت ناوگان اتوبوسرانی در حال حاضر خوب نیست.

به گزارش پرشین خودرو، مجتبی شاکری با بیان اینکه در شورای چهارم مصوبات خوبی برای اتوبوسرانی داشتیم، اظهار کرد: با توجه به اینکه هزینه بخشی از ناوگان اتوبوسرانی باید توسط دولت تامین شود، اما در عمل این اتفاق نیفتاده و دولت‌ها هم به دلایل مختلفی این بودجه را تامین نکرده‌اند.

او ادامه داد: برای تکمیل ناوگان اتوبوسرانی به ۱۱ هزار اتوبوس نیاز داریم تا این ناوگان تکمیل شود، اما در حال حاضر ۶ هزار دستگاه اتوبوس داریم که ۴ هزار دستگاه آن استاندارد بوده و موقعیت مناسب دارد و لذا وضعیت ناوگان اتوبوسرانی در حال حاضر خوب نیست.

این عضو شورای چهارم شهر تهران خاطرنشان کرد: امیدواریم دولت در دوره پنجم شورا و با حضور شهردار جدید سهم خود را بپردازد و اتوبوس‌های جدید را تحویل شهرداری تهران دهد.

شاکری با اشاره به خط‌های تازه راه‌اندازی شده متروی تهران گفت: با اختصاص سهمی که شورا از ردیف‌های دیگر برای این کار قرار داد، باعث شد تا کار مترو سریع‌تر انجام شود و این امر به مشکلات تردد شهری بسیار کمک کرد و آن را از حالت بحرانی تنزل داد.

او با بیان اینکه مکرر گفته شده به ازای هر خودرویی که شماره‌گذاری می‌شود یک خودروی فرسوده خارج می‌شود اما این اتفاق عملا صورت نگرفته است؛‌ تصریح کرد: توسعه مترو دلیل نمی‌شود تا ناوگان شهری را با توجه به جمعیت تهران نادیده بگیریم، حجم آلودگی‌های زیادی در حال حاضر از طریق اتوبوس‌ها و خودروهای فرسوده ایجاد می‌شود و معتقدم باید برنامه‌ریزی اساسی برای آن صورت گیرد.

کد خبر 78708

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha