بهبود تولید صنعت خودرو با تصمیم‌های جدید بانک مرکزی

پرشین خودرو: امروز یکی از مشکلات تولید سود بالای وام‌های بانکی است که فشار زیادی بر واحدهای تولیدی آورده است. اگر دو مشکل اصلی نرخ بهره‌های بانکی و نرخ بالای دلار اصلاح و منطقی شود به‌طور قطع بسیاری از مشکلات در عرصه تولید کشور رفع خواهد شد.

به گزارش پرشین خودرو، چنانچه نرخ سود و بهره‌های بانکی مانند سایر کشورها شده و دلار نیز به نرخ واقعی خود عرضه شود شرکت‌ها نیازمند هیچ‌گونه حمایتی از سوی دولت نخواهند بود.
با کاهش نرخ سود بانکی و همچنین حرکت در مسیر واقعی شدن نرخ ارز، بازار تولید به شرایط رقابتی رسیده و این روند نیز جریان تولید خودروسازان و قطعه‌سازان را بهتر خواهد کرد.
عملیاتی کردن این برنامه‌ها گامی مثبت در جهت رقابت‌پذیری و رونق تولید بوده و کاهش سود سپرده‌های بانکی باعث می‌شود که اقتصاد از وضعیت کنونی خارج شود و سپرده سرمایه‌گذاران به بخش‌های مولد و سودآور سوق پیدا کند.
لزوم بهبود فضای کسب‌وکار در کشور ایجاب می‌کند تا سود بانکی متعادل شود و به‌دنبال تحقق این امر تولید در کشور توجیه اقتصادی خواهد داشت اما درحال‌حاضر با سودی که به سپرده‌های بانکی اختصاص پیدا می‌کند هیچ تولیدی توجیه ندارد بنابراین با هرگونه کاهش سود سپرده‌ها و تسهیلات بانکی تولید منطقی و توجیه‌پذیر می‌شود.
چنانچه حرکت اقتصاد کشور به سمت تولید باشد باید موانع تولید نیز برداشته شود که یکی از این موانع نرخ بالای سود بانک‌هاست که کاهش آن به نفع شرایط عمومی کشور است. کاهش نرخ سود و تسهیلات بانکی موجب کاسته شدن هزینه‌های تولید شده ضمن آنکه به کاهش تورم در کشور نیز کمک می‌کند.

محمدرضا نجفی‌منش - عضو انجمن تخصصی همگن نیرومحرکه و قطعه‌سازی

کد خبر 80453

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha