کد خبر 80822
۲۸ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۶
بیست و یکمین قطار گردشگران خارجی از شرق می‌آید

پرشین خودرو: مدیر کل برنامه ریزی و نظارت بر خدمات مسافری راه آهن گفت: گردشگرانی از ۱۱ کشور جهان، اول مهرماه با قطار گردشگری به ایران می‌آیند.

به گزارش  پرشین خودرو،  به نقل از راه آهن، علی کاظمی منش، با اشاره به سفر گردشگران ۱۱ کشور با قطار به ایران در اول مهر ماه، گفت: این قطار روز ۲۴ شهریور (۱۵ سپتامبر) از تاشکند ازبکستان حرکت کرده است و بعد از عبور از شهرهای سمرقند، بخارا و عشق آباد در روز اول مهرماه از مرز سرخس وارد ایران می شود.

وی با بیان اینکه مسافران این قطار، گردشگرانی از ۱۱ کشور جهانند افزود: قرار است این گردشگران در مدت یک هفته با سفر به شهرهای یزد، اصفهان، شیراز، پاسارگاد و تهران از جاذبه های گردشگری کشورمان دیدار کنند.

این مقام مسئول شرکت راه آهن با بیان اینکه قطار گردشگری بین المللی هزار و یکشب، بیست و یکمین قطاری است که با هدف توسعه گردشگری ریلی بین المللی و استفاده از ظرفیت کریدورهای ریلی وارد کشورمان شده است، عنوان کرد: این قطار شامل ۵۹ مسافر از کشورهای الجزایر، آلمان، ترکیه، سوئیس، استرالیا، انگلیس، هندوستان، فرانسه، بلژیک، اتریش، روسیه است که بعد از یک هفته اقامت روز ۸ مهرماه (۳۰ سپتامبر) از طریق مرز هوایی کشورمان را ترک می کنند.

گفتنی است همه ۲۰ قطار گردشگران خارجی قبلی از مرز بازرگان در شمال غرب کشور و از مسیر ترکیه به ایران آمده بودند این اولین بار است که قطار حامل گردشگران خارجی از شمال شرق و از مرز سرخس وارد کشور می شود.

مهر

کد خبر 80822

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha