صف‌های بنزین در ونزوئلا هرروز طویل‌تر می‌شود

÷رشین خودرو: علی‌رغم این که ونزوئلا دارای بزرگترین منابع نفت جهان است،رانندگان این کشور هر روز با صف‌های طولانی‌تری برای خرید بنزین روبرو می‌شوند.

به گزارش پرشین خودرو،  به نقل از رویترز، علی‌رغم این که ونزوئلا دارای بزرگترین منابع نفت جهان است رانندگان این کشور هر روز با صف‌های طولانی‌تری برای خرید بنزین روبرو می‌شوند که این در وضعیتی که پالایشگاه‌های این کشور از کار افتاده و سیستم اقتصاد سوسیالیستی آن هم متزلزل شده است، به معضلات این کشور می‌افزاید.

صف‌های طولانی در جایگاه‌های سوخت مشکلی بود که به ویژه در خارج از کارآکاس، پایتخت ونزوئلا، اغلب مواقع امسال به طور متناوب تکرار شده است.

اما در روزهای اخیر این مشکل جدی‌تر شده است و در جایگاه‌های سوخت کارآکاس هم صفوف طولانی‌ای تشکیل شده‌اند، این درحالیست که رانندگان در شهر جنوبی پورتو اورداز به طور متوسط باید ۴ ساعت منتظر باشند تا باک‌های خود را پر کنند.

نلی گوتیرز که یک حسابدار ۳۵ ساله است می‌گوید: من یک وقت پزشکی ضروری داشتم اما مجبور شدم آن را کنسل کنم چرا که سوخت نداشتم و صف سوخت هم بسیار طولانی است. اینجا نه دارو هست نه آب، نه اینترنت و سوخت هم نداریم. این دولت تا کی ما را در این وضعیت نگاه خواهد داشت؟

رهبران اتحادیه‌ها و کارگران پتروشیمی‌ها می‌گویند که پتروشیمی‌های این کشور در پایین‌ترین سطح تاریخ خود فعالیت می‌کنند که علت آن تعطیلی‌های مداوم و تامین نفت خام ناکافی در نتیجه افت شدید تولید است.

شرکت ملی نفت ونزوئلا با کاهش شدید نقدینگی ناشی از قیمت‌های پایین نفت دست به گریبان است و برای پرداخت هزینه واردات سوخت جهت پر کردن جای خالی، با مشکل مواجه است.

در اکثر موارد این‌چنینی، کمبود سوخت ظرف چند روز حل شده است هرچند کمبود سوختی که در ماه مارچ اتفاق افتاد چند هفته طول کشید و باعث آسیب دیدن صادرات به متحد و شریک تجاری ونزوئلا یعنی کوبا شد.

طبق داده‌های تامپسون رویترز، ۱۴ کشتی تانکر سوخت در دریای کارائیب و بنادر ونزوئلا منتظراند تا در کل ۴.۲ میلیون بشکه سوخت و مواد ترکیبی‌ای که توسط شرکت ملی نفت ونزوئلا سفارش داده شده است را تخلیه کنند اما این کار هنوز به علت عدم پرداخت، انجام نشده است.

قبلا در ماه سپتامبر ۲۴ کشتی در دریا منتظر پرداخت پول خود بودند اما حداقل ۶ کشتی در وضعیتی که طوفان‌های اقیانوس اطلس باعث محدود شدن تامین سوخت در جاهای دیگر شده بود، به مقصد دیگری رهسپار شدند. بقیه هم در روزهای اخیر پس از دریافت پول خود ترخیص شدند.

شرکت ملی نفت ونزوئلا حالا مجبور است تا برای واردات سوخت خود پیش‌پرداخت کند چرا که تاخیر در پرداخت‌ها باعث شده است تامین‌کنندگان اعتبار بدهی این شرکت را به حالت تعلیق دربیاورند.

تحریم‌های آمریکا که ماه گذشته اعمال شد هم به دست ‌آوردن اعتبارات لازم برای شرکت ملی نفت ونزوئلا به منظور واردات و صادرات را مشکل‌تر کرده است.

مهر

کد خبر 81012

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha