علت تعطیلی برخی جایگاههای سی ان جی شهر تهران مشخص شد

پرشین خودرو: دبیر انجمن صنفی سی ان جی کشور از تعطیلی برخی جایگاههای شهر تهران بعلت مشکلات پدیدار شده به دنبال بازرسی سازمان ملی استاندارد خبر داد.

به گزارش پرشین خودرو،  مرتضی ابراهیمی مقدم دبیر انجمن صنفی سی ان جی کشور در خصوص تعطیلی برخی از جایگاه‌های سی ان جی شهر تهران، اظهار کرد: شرکت‌های بازرسی حوزه جایگاهی سازمان ملی استاندارد به هنگام بازدید از جایگاه‌های شهر تهران و تطابق دادن وضعیت آنها با 16 آیتم بحرانی (چک لیست) ،تصمیم به تعطیلی موقت جایگاه‌های مشکل دار گرفته‌اند.
وی ادامه داد: سازمان ملی استاندارد به دنبال شناسایی جایگاه‌های مشکل دار دستور قطع گاز آنها را به شرکت ملی گاز ارایه داده و از این رو تا رفع ایرادات مورد نظر سازمان مذکور، جایگاه‌های مورد نظر باز گشایی نخواهند شد.

دبیر انجمن صنفی سی ان جی کشور، افزود: زمان از سرگیری فعالیت جایگا‌ه‌های تعطیل شده مشخص نیست چرا که تعدادی از ایرادات فنی و زمان بر هستند.

ابراهیمی مقدم با بیان اینکه جایگاه "آقابالی" مستقر در جنوب تهران از ظرفیت سوخت رسانی بسیار بالایی برخوردار است، گفت: با وجود اینکه این جایگاه به لحاظ استانداردی هیچ مشکلی ندارد اما شرکت پخش منطقه‌ای تهران با کم لطفی خود مانع از شروع به کار مجدد این جایگاه شده است.
عملکرد غیرقابل دفاع بخش خودرو در استفاده از سی ان جی

وی با تاکید بر اینکه ایران دارنده اولین رتبه ذخایر گازی و گسترده ترین خطوط لوله زیر زمینی است ،گفت: این دو مورد مزیت مهمی برای کشور در استفاده از سوخت سی ان جی محسوب می‌شود، اما متاسفانه در پایه ترین شرایط استفاده از این سوخت پاک طبیعی یعنی در بُعد خودرویی با مشکلات عدیده‌ای روبرو هستیم.

دبیر انجمن صنفی سی ان جی کشور، ادامه داد: درحالیکه طبق اصول استاندارد، باید مخزن خودروهای پایه گاز سوز با پیمایش بالا در کفی خودرو تعبیه شود اما به غلط در صندوق عقب جایگذاری شده است.

ابراهیمی مقدم، تصریح کرد:ازاینرو درشایع ترین بخش استفاده از سوخت پاک سی ان جی یعنی در حوزه خودروهای گاز سوز بسیار ضعیف بوده و عملکرد قابل دفاعی نداریم.
کاهش قیمت سی ان جی یا افزایش قیمت بنزین در دستور کار قراربگیرد

وی درباره دلایل بی رغبتی مردم برای استفاده از سوخت سی ان جی گفت: یکی از دلایلی که مردم اقبال کمتری برای استفاده از سوخت سی ان جی نشان می‌دهند همین بحث ضعف خودرویی است.

ابراهیمی مقدم در ادامه با بیان اینکه فاصله اندک قیمت بنزین و سی ان جی از دیگر دلایل اصلی بی رغبتی مردم برای استفاه از این سوخت پاک است تصریح کرد: هم اکنون قیمت سی ان جی 40 درصد قیمت بنزین است درحالیکه سیاست گذاران باید طوری این موضوع را مدیریت کنند که قیمت سی ان جی 20 تا 25 درصد بنزین باشدو برای این مهم تنها دو راه حل وجود دارد اول اینکه قیمت بنزین افزایش یابد و دوم ،قیمت سی ان جی کاهش پیدا کند.
تنها نیمی از ظرفیت سی ان جی کشور استفاده می شود

دبیر انجمن صنفی سی ان جی کشور با بیان اینکه هم اکنون روزانه 21 میلیون متر مکعب سی ان جی در کل کشور مصرف می‌شود، گفت: این در حالیست که اکنون ظرفیت جایگاهی سی ان جی کشوربرای 44 میلیون متر مکعب در روز تعبیه شده است.

ابراهیمی مقدم در پایان گفت :بنابراین میزان مصرف روزانه سوخت سی ان جی در کشور نشان از استفاده نشدن تمام ظرفیت آماده شده این سوخت در کشور دارد .بااینکه هزینه زیادی برای این جایگاهها صرف شده اما تنها نیمی از ظرفیت تعبیه شده آن در ایران استفاده می شود.

کد خبر 81067

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha